مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد خبر داد؛

برگزاری عزاداری ماه محرم در فضای باز و بدون پذیرایی/ نباید اهمیت عید غدیر و مباهله نادیده گرفته شود

حجت‌الاسلام «نجیمی» با اشاره به برنامه عزاداری ماه محرم در استان یزد، گفت: برنامه عزاداری ماه محرم امسال براساس حضور در محلات و در فضای باز است و سعی کرده‌ایم که همه هیئت‌های مذهبی، اقامه عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) را داشته باشند.
کد خبر: ۴۶۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶ - 19July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «علیرضا نجیمی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، در نشست خبری برخط با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان که امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در اکثر امامزادگان و مساجدی که فضای باز در استان دارند، برنامه دعای عرفه را خواهیم داشت؛ اما مبنای ما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی به اهمیت برگزاری دعای عرفه در صحن تمام امامزادگان و فضاهای باز مساجد و حسینیه‌های استان یزد اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری برنامه‌های معنوی برای ترویج معارف الهی در جامعه و بین مردم و جوانان ضروری است.

حجت‌الاسلام نجیمی با اشاره به برنامه عزاداری ماه محرم در استان یزد، گفت: برنامه عزاداری ماه محرم امسال براساس حضور در محلات و در فضای باز است و سعی کرده‌ایم که همه هیئت‌های مذهبی، اقامه عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) را داشته باشند.

وی افزود: مردم و شهرداری‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند تا سیاه‌پوش کردن محلات و مساجد را داشته باشند و همگی در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند.

برگزاری عزاداری محرم در فضای باز و بدون پذیرایی اولویت است

نجیمی بیان کرد: برنامه پخش زنده عزاداری محرم را با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار خواهیم کرد و امیدواریم بر خلاف سال گذشته، جبران آن را داشته باشیم. ما در سراسر استان همچون سال گذشته برنامه عزاداری را برگزار می‌کنیم و اولویت در فضای باز و بدون پذیرایی است و سعی داریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جهت اقامه عزای حضرت اباعبدالله (ع) گام برداریم.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین کار‌های ما در خصوص «امام محله» است که معتقدیم باید برای محلات فردی به نام «امام محله» داشته باشیم تا بتوان در حوزه‌های مختلف، به مردم خدمت‌رسانی کرد.

نجیمی گفت: برای افزایش و تقویت کیفیت برگزاری مراسم دعا‌ی عرفه، اقدام به برگزاری برنامه زنده با حضور اساتید استان کردیم و تمامی نکات و آداب خواندن دعای عرفه را به مداحان استانی تببین کردیم و برنامه داریم تا تمامی برنامه‌های مذهبی را به این شکل اجرا کنیم.

نباید اهمیت عید غدیر و مباهله نادیده گرفته شود

وی افزود: آن‌چه در استان یزد با آن مواجهیم، بدین‌صورت است که با توجه به پیشینه یزد، شاهد برنامه‌ریزی عزاداری ماه محرم از ابتدای ذی‌الحجه هستیم که همین امر باعث شده تا ناخودآگاه عید غدیر و مباهله تحت پوشش قرار گیرند و به نوعی نیز شاهد پیشواز زودهنگام ماه محرم بودیم که ما با ایجاد طرح «غدیر تا مباهله» و اجرای جشن‌های مختلف، سعی کردیم بر تعداد روز‌های شاد اهل بیت (ع) در استان بیافزاییم و این زمینه را ایجاد کنیم تا مردم فرصت پیدا کنند که در کنار حزن اهل بیت (ع) به شادی اهل بیت (ع) نیز بپردازند.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های عید «غدیر تا مباهله»، افزود: از شام عید غدیر با عید مباهله، هرشب در فضای باز و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برنامه خواهیم داشت و امیدواریم سال آینده نیز بتوانیم روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

نجیمی با اشاره به اینکه طبق روایات، روز غدیر فقط مختص به یک روز نبوده و روزهای  ۱۸، ۱۹ و ۲۰ ذی‌الحجه نیز جزو ایام مهم محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی و طبق جلسات هماهنگی که با مسئولیت هیئت‌های مذهبی صورت گرفته، قرار است اقدام‌های لازم برای گرامی‌داشت این ایام صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: برگزاری مراسم اطعام روز غدیر خم، طی سال‌های اخیر با فرهنگ‌سازی و پیگیری تبدیل به یک فرهنگ شده است که با شور خاصی در میان آحاد مختلف جامعه، برگزار می‌شود و امیدواریم شرایطی مهیا شود که در این روز مردم مهمان سفره امیرالمومنین (ع) باشند.

نجیمی با اشاره به برگزاری مراسم خطبه‌خوانی غدیرخم، بیان کرد: جلسات تبیین ابعاد خطبه غدیر برای مسئولان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی و سخنرانان سطح استان تدارک دیده شده است که با ابعاد گوناگون آشنا و این موضوعات را در برنامه‌های خود به اطلاع آحاد جامعه برسانند. در حوزه خطبه‌خوانی غدیر نیز جلسه‌ای را با یکی از اساتید قم خواهیم داشت تا نکته‌ها و آداب خطبه‌خوانی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عمومی کردن تبلیغ در جامعه به‌عنوان اصلی‌ترین دغدغه سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: با همکاری حوزه علمیه خواهران نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در این مدت برنامه‌های اختصاصی بانوان داشته باشیم. 

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار