در ویژه‌برنامه از تبار قلم مطرح شد؛

راهبرد نهاد کتابخانه‌های عمومی، تربیت نویسندگان تراز انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام «سبزیان» گفت: هدف نهاد کتابخانه‌های عمومی تربیت انقلابی نویسندگان نوقلم است تا این نویسندگان مبانی، معارف و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را از طریق نگارش کتاب در قالب‌های مختلف ادبی به جامعه ارائه کنند.
کد خبر: ۴۶۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷ - 19July 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم تجلیل از نویسندگان برتر خراسان‌های رضوی، جنوبی، شمالی و سمنان به همراه معرفی آثار آنها در قالب ویژه‌برنامه «از تبار قلم» امروز با حضور «سیدباقر میرعبداللهی» مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این مراسم ضمن تبریک عید سعید قربان و ایام دهه ولایت، اظهار داشت: ویژه برنامه «از تبار قلم» یکی از ارزشمندترین اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حوزه تکریم و تجلیل از نویسندگان بومی است.

وی افزود: تقدیر از نویسندگان برای دلگرمی بزرگانی است که در عرصه قلم و نویسندگی فعالیت‌های مفید و موثری داشته‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: این قبیل برنامه‌ها نه تنها باعث دلگرمی پیشکسوتان حوزه نویسندگی می‌شود بلکه زمینه‌ای برای ایجاد انگیزه و امید در نویسندگان نوقلم برای حضور در این جایگاه خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: هدف و نگاه نهاد کتابخانه‌های عمومی تربیت انقلابی نویسندگان نوقلم است تا این نویسندگان مبانی، معارف و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را از طریق نگارش کتاب در قالب‌های مختلف ادبی به جامعه ارائه کنند. در این بین، نکته حائز اهمیت این است که در کنار تکریم نویسندگان پیشکسوت باید به آثار آنها نیز توجه ویژه شود.

سبزیان تصریح کرد: حمایت از نویسندگان حوزه انقلاب اسلامی با توجه به نیاز جامعه، مورد حمایت جدی مسئولین قرار گرفته است که در هیچ دوره‌ای شاهد این توجه و برخورداری نبوده‌ایم.

وی افزود: امیدوارم این حمایت‌ها سرآغاز بروز اتفاقات بزرگ و مهم باشد و شاهد تربیت نوقلمان برای آینده‌ درخشان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش درباره آثار و شخصیت منصور انوری نویسنده برتر خراسان رضوی، گفت: «قلب تپنده» استاد انوری برای «مصافحه با ارواح» در «جاده جنگ» ما را از «عشقاباد تا عشق‌آباد» تا «بر فراز آشیانه عنقا» و «قربانگاه عشق» می‌برد.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تداوم و برگزاری این قبیل ویژه برنامه‌ها علاوه بر برقراری ارتباط موثر و مفید با نویسندگان، زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) نیز شود.

کتاب «بر فراز آشیانه عنقا» ادای دین به حماسه‌سازان دفاع مقدس

منصور انوری، نویسنده برتر خراسان رضوی با بیان اینکه جامعه ما امروزه به نوعی مصرف کننده فرهنگ دیگر کشورهای جهان است، گفت: در شرایطی که دشمن با تهاجم فرهنگی جوانان کشورمان را هدف قرار داده، وظیفه ما به‌عنوان نویسندگان انقلابی در راستای انتقال مفاهیم دین، فرهنگ و هنر اصیل ایران اسلامی به نسل جوان بسیار خطیر و مهم است.

وی در ادامه با اشاره به کتاب «بر فراز آشیانه عنقا» با موضوع شهید محمودکاوه، بیان داشت: سعی من در نگارش این کتاب بر این بوده است که مفاهیم انقلاب، شهادت و رشادت را با توجه به عدم آگاهی نسل جوان از اتفاقات و رشادت‌های جوانان این سرزمین در تهاجم دشمنان به خاک ایران بیان کنم، در واقع هدف من ادای دین به این فداکاری‌ها است.

انوری در رابطه با طولانی‌ترین رمان تاریخ ایران با عنوان «جاده جنگ»، گفت: همه انقلاب‌ها در جهان برای خود آثار و داستان‌هایی دارند، با توجه به این موضوع وظیفه خود دانستم که با نگارش کتابی در رابطه با جنگ تحمیلی از وقایع آن برای نسلی بگویم که بعضا در بی‌خبری و بدخبری از سوی رسانه‌های بیگانه قرار گرفته‌اند.

در پایان این مراسم از «منصور انوری» از خراسان رضوی، «یوسف متولی حقیقی» از خراسان شمالی، «محمدامین ناصح» از خراسان جنوبی و «اسماعیل همتی» از استان سمنان به عنوان نویسندگان بومی تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها