معاون وزیر بهداشت:

مهمترین امر به معروف تشویق مردم به واکسیناسیون است

حریرچی با بیان اینکه مهم‌ترین امر به معروف تشویق مردم به واکسیناسیون است، گفت: مردم قم با راه اندازی پویش افراد و گروه‌های مختلف را به واکسیناسیون تشویق کنند.
کد خبر: ۴۶۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴ - 19July 2021

مهمترین امر به معروف تشویق مردم به واکسیناسیون استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه سیمای نور با بیان اینکه وضعیت کرونا در کشور متأسفانه با توجه به ورود ویروس دلتا و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روند کاملاً صعودی را به خود گرفته است، اظهار داشت: راه اصلی مقابله با بیماری کرونا در حال حاضر فقط واکسیناسیون افراد و گروه‌های مختلف است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه یکی از اهداف واکسیناسیون در کشور واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال و افراد در معرض خطر است، افزود: این هدف باعث کاهش مرگ و میر در بین افراد بالای ۶۰ سال و یا افراد دارای بیماری زمینه‌ای در بین جوامع هدف می‌شود.

وی هدف بعدی واکسیناسیون را قطع زنجیره انتقال و رسیدن میزان ویروس به میزان حداقلی در جامعه بیان کرد و ادامه داد: امیدواریم مردم قم با سطح فرهنگی و اجتماعی بالا جز استان‌های پیشرو و پیشتاز در واکسیناسیون در کشور باشند.

حریرچی تأثیرگذاری واکسن در بین افراد را بالا دانست و گفت واکسن‌های داخلی و خارجی بیش از ۸۰ درصد موارد فوتی، بستری و میزان ابتلاء افراد را کاهش می‌دهند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به واکسیناسیون مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، علما و بزرگان و سفارش آن‌ها به تزریق واکسن افزود: تمام این بزرگواران بر اساس واکسن‌های موجود واکسیناسیون را انجام دادند و ما انتظار داریم استقبال مردم قم نیز از این امر افزایش یابد.

حریرچی با بیان اینکه در روز‌های اخیر استقبال خوبی از واکسیناسیون در قم انجام شده است، ادامه داد: این میزان هنوز در قم به میزان متوسط کشوری نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین امر به معروف تشویق مردم به واکسیناسیون است گفت: مردم قم با راه اندازی پویش، مردم و گروه‌های مختلف را به واکسیناسیون تشویق کنند و رفتار مردم قم می‌تواند هدایت واکسیناسیون در کشور را شکل دهد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار