سفیر ایران در روسیه:

روسیه بازار مناسبی برای عرضه کالاهای ایرانی است

جلالی در مراسم افتتاح خانه نوآوری کشورمان در روسیه گفت: اقتصاد ایران و روسیه موازی نیستند ولی این کشور بازار مناسبی برای عرضه کالا‌های ایرانی است.
کد خبر: ۴۶۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ - 20July 2021

روسیه بازار مناسبی برای عرضه کالاهای ایرانی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در مراسم افتتاح خانه نوآوری کشورمان در روسیه با بیان این‌که شرکت‌های دانش بنیان سربازان بخش علوم و فناوری هستند، اظهار داشت: سفارت ایران در روسیه برای کمک به توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و حضور چشمگیر آن‌ها در این کشور آماده است.

وی به اهمیت اتحادی اقتصادی اوراسیا که روسیه عضو مهم آن است اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ کشور برای این اتحادیه اعلام آمادگی کردند که فرصت‌های مهمی برای شرکت‌های ایرانی است.

جلالی تصریح کرد: اقتصاد ایران و روسیه موازی نیستند بلکه این کشور بازار مناسبی برای عرضه کالا‌های ایرانی است.

مهدی قله نوی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری نیز در مراسم افتتاح این خانه اظهار کرد: پس از چین، کنیا و سوریه، این چهارمین خانه نوآوری ایران است که در روسیه راه اندازی شد.

قلعه نوی اظهار داشت: در این سفر ۳۵ شرکت دانش بنیان محصولات خودشان را در این خانه به نمایش می‌گذارند و آن‌ها این فرصت را خواهند داشت تا شریک‌های تجاری خود را در روسیه پیدا کنند.

وی گفت: روسیه به عنوان یکی از کشور‌های اتحادیه کشور‌های مستقل همسود ظرفیتی راهبردی دارد تا شرکت‌های دانش بنیان ما محصولات خود را به فروش برسانند و قابلیت صادرات مجدد به کشور‌های همجوار را نیز داشته باشند.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: در واقع در کشور حدود شش تا هشت هشت هزار شرکت دانش بنیان داریم که ظرفیت‌های قابل توحهی برای عرضه محصولات هم در داخل کشور هم در بازار‌های بین المللی دارند و کشور‌های روسیه، هند و چین و دیگر کشور‌های منطقه اهداف صادراتی ما می‌باشند و امیدواریم با افتتاح خانه نوآوری فرصت جدیدی برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر سهم صادرات محصولات دانش بنیان بین ۲ تا ۳ درصد محصولات صادراتی کشور است و باید با ابزار‌هایی که در اختیار داریم از جمله تاسیس خانه‌های نوآوری این سهم را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها