همزمان با برگزاری مراسم عید قربان؛

اشرف غنی: طالبان در روند صلح جدی نیست

رئیس جمهور افغانستان با اشتباه خواندن آزاد کردن زندانیان طالبان، تاکید کرد که اقدامات اخیر طالبان نشانگر این است که این گروه در مسئله صلح جدی نیست.
کد خبر: ۴۶۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ - 20July 2021

اشرف غنی: طالبان در روند صلح جدی نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از طلوع‌نیوز، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در سخنرانی خود پس از ادای نماز عید در ارگ ریاست جمهوری این کشور با انتقاد از طالبان گفت که این گروه با افزایش درگیری‌ها نشان داده است که اراده جدی به صلح ندارد و آزادی پنج هزار زندانی این گروه نیز نتوانست طالبان را به مذاکرات جدی تشویق کند.

وی آزادی زندانیان طالبان را یک اشتباه خواند و گفت که مسئول این اشتباه خارجی‌ها و کسانی هستند که معتقد بودند دولت افغانستان اراده‌ای برای صلح ندارد.

اشرف غنی گفت که فرستادن هیأت بلندپایه به قطر برای گفت‌وگو با طالبان یک اتمام حجت از سوی دولت افغانستان بود.

وی همچنین ادامه داد که طالبان در درگیری‌های اخیر ۲۶۰ ساختمان عمومی را نابود کرده است و اگر اعضای این گروه خود را شهروندان این کشور تلقی می‌کنند، باید از نابود کردن تاسیسات و ساختمان‌های عمومی دست بکشند و خانه‌های مردم را ویران نکنند.

اشرف غنی با مخاطب قرار دادن طالبان پرسید که آیا این گروه قصد دارد با حفظ رابطه با تروریست‌های خارجی همانند لشکر طیبه، جیش محمد و القاعده، افغانستان را به میدان جنگ این گروه‌های تروریستی مبدل سازند؟

رییس جمهور افغانستان همچنین از تهیه طرحی برای تغییر اوضاع امنیتی در سه تا شش ماه آینده خبر داد.

وی گفت: هفته گذشته را صرف این مسئله کردم تا طرحی فوری و عملی تهیه شود تا وضعیت جنگ را تغییر دهد. این برنامه تهیه شده است و از نظر امنیتی دو بخش دارد که یک بخش از این برنامه تعیین اولویت‌ها برای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است.

غنی در پایان صحبت‌هایش از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تقدیر کرد و گفت که این عید به نام آنها تجلیل می‌شود.

وی افزود: نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در بیست سال گذشته و به خصوص در سه ماه اخیر با دادن قربانی‌های زیاد، از خاک و ناموس این سرزمین صادقانه و خالصانه دفاع کرده‌اند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار