جانشین اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

تدوین 100 مدخل در حوزه گلزار‌های شهدا برای دانشنامه دفاع مقدس مازندران

«ولی‌پور زرومی» از تدوین ۱۰۰ عنوان مدخل در حوزه گلزار‌های شهدا در دانشنامه دفاع مقدس مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۶۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ - 20July 2021

۱۰۰ مدخل در حوزه گلزار‌های شهدا در دانشنامه دفاع مقدس مازندران تدوین می‌شود«سیدحسین ولی‌‌پور زرومی» جانشین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، با بیان اینکه موضوع دانشنامه دفاع مقدس یکی از موضوعات مورد پیگیری این اداره‌کل است، اظهار داشت: در این راستا بخشی از مأموریت‌ها پیگیری و اقدام شد. دانشنامه استانی مازندران در سه حوزه جغرافیا و یگان‌های نظامی، فرهنگی و اجتماعی و شهدا و اشخاص تدوین خواهد شد و برای این کار نزدیک به ۱۰۰۰ مدخل احصاء و به تصویب بنیاد مرکز رسانده شد.  کار‌های پژوهشی از حدود دو سال قبل شروع شد و تا پایان سال گذشته نزدیک به ۱۵۰ عنوان مقاله تدوین شد.

این مسئول با بیان اینکه امسال با توجه به پیگیری‌های سردار ملکی قرارداد تدوین حدود ۴۰۰ مقاله را با پژوهشگر منعقد کردیم، گفت: بیشتر مداخل در حوزه شهدا و مسائل فرهنگی اجتماعی است و لازمه این کار همکاری با برخی نهاد‌ها از جمله بنیاد شهید استان بوده است.

ولی پور زرومی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ عنوان از مداخل مرتبط با حوزه گلزار‌های مهم شهدای استان است، اظهار داشت: لازم است برای هر گلزار مصوب یک مقاله تدوین بشود که تحقق این امر همکاری بنیاد شهید را می‌طلبید و از یک ماه قبل مکاتبه و پیگیری شد و در مرحله اجرا نیز نشست‌های دوجانبه با حضور مدیران کل دو مجموعه و دبیران علمی دانشنامه و شورای معاونین بنیاد شهید برگزار شد که بنیاد شهید قول همکاری صد درصد را داد و مدیران مرتبط این مجموعه جهت همکاری با دانشنامه معرفی شدند. همکاری ما برای پژوهش و تدوین ۱۰۰ مدخل در حوزه گلزار شهدا است که امیدواریم تا سال آینده به تدوین برسند.

وی همچنین با بیان اینکه از سه سال قبل کار پژوهش و تدوین کتاب کارنامه عملکردی بنیاد شهید استان در دفاع مقدس را پیگیر هستیم، ادامه داد: این کار با همکاری بنیاد شهید انجام شد و سلسله جلسات بازخوانی خاطرات پیشکسوتان این نهاد برگزار گردید و خدا را شکر تدوین اولیه متن کتاب به انجام رسید و جهت ارزیابی در اختیار بنیاد شهید قرار گرفت تا ان شاءالله بعد از دریافت نظراتشان در فرایند چاپ و نشر قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها