رئیس سازمان بسیج سازندگی البرز:

بسیج سازندگی البرز به یاری هم‌وطنان خوزستانی شتافت

سرهنگ «طیران» گفت: تعدادی تانکر آب 500 لیتری و بطری‌های آب معدنی خریداری شده و دیگر اقلام موردنیاز نیز در حال تهیه است و به‌زودی این اقلام به خوزستان ارسال می‌شود.
کد خبر: ۴۶۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶ - 20July 2021

بسیج سازندگی البرز به یاری هم‌وطنان خوزستانی شتافتسرهنگ «مهران طیران» رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج با اشاره به مشکلات اخیر در استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان از حضور گروه‌های جهادی در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار داشت: این گروه‌ها از مدت‌ها قبل در این استان حضور داشتند و در زمینه محرومیت‌زدایی و آب‌رسانی به روستاهای مورد هدف، فعالیت می‌کردند. حدود یک سال است که یکی از گروه‌های جهادی منطقه رجایی شهر کرج، در یکی از روستاهای استان سیستان و بلوچستان مستقر و به مدرسه‌سازی مشغول است. همچنین علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم محروم این مناطق، آب‌رسانی به هفت روستای دیگر این استان نیز انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز با اشاره به مشکلات کم‌آبی در مناطق مذکور بیان داشت: در این شرایط نیز گروه‌های جهادی پای کار آمدند و روز گذشته، پنج تریلی حامل کمک‌های مردمی و خیرین شامل 210 تانکر آب 500 لیتری، 40 هزار بطری آب معدنی بزرگ، پوشاک، لوازم‌التحریر، محصولات فرهنگی و مواد غذایی جمعاً به ارزش یک میلیارد تومان از استان البرز به سیستان و بلوچستان اعزام شد.

طیران خبر داد: برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و در این رابطه گروه‌های خودجوش جهادی در استان پویش خوزستان را راه‌اندازی کردند و تعدادی تانکر آب 500 لیتری و بطری‌های آب معدنی خریداری شده و دیگر اقلام موردنیاز نیز در حال تهیه است و به محض رسیدن کامیون‌ها به البرز، این کمک‌ها به خوزستان اعزام می‌شود.

وی ضمن قدردانی از مردم خیر و انسان‌دوست استان البرز، خاطرنشان کرد: مردم مانند همیشه پای کار هستند و به‌صورت خودجوش، در کمک به همنوع جلوتر از ما حرکت می‌کنند. تلاش برای تهیه تانکرهای آب در مجموعه سپاه استان البرز جهت اعزام به مناطق یادشده و آب‌رسانی سیار ادامه دارد.

مشکلات زیرساختی خوزستان باید اساسی حل شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز با بیان اینکه خوزستان چالش‌های عمده‌ای دارد که بخشی از آن مربوط به زیرساخت‌ها در این استان است، اظهار داشت: در این زمینه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، نهادهای حمایتی و دولت به کمک بسیج سازندگی خوزستان شتافتند و تلاش برای رفع مشکلات در خصوص این زیرساخت‌ها ادامه دارد.

طیران با اشاره به حضور پررنگ نیروهای بسیج در این زمینه اضافه کرد: این مشکلات زیربنایی باید اساسی حل شود زیرا برخی از آن‌ها نیازمند انجام پروژه‌های عمرانی و زمان‌بر است اما سعی همه بر آن است تا این مشکلات زیرساختی را برطرف کنند و مشکل آب در خوزستان به‌صورت اساسی حل شود و مقطعی و گذرا نباشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز با بیان اینکه نیروهای بسیجی تلاش می‌کنند با نصب مخازن آب در منازل این استان، مشکل کم‌آبی را برطرف کنند مطرح کرد: گروه‌های جهادی در سطح استان فعال و به‌صورت محله محور در حال ارتباط و رایزنی با خیرین استان هستند تا هر چه سریع‌تر مشکل هم‌وطنان حل شود.

وی گفت: همه پایگاه‌های بسیج، مساجد، حوزه‌ها و نواحی آماده جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم خیر و انسان‌دوست استان البرز هستند. مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 682359602، شماره کارت 6037997928248112، شماره شبای 800170000000110769749001 IR و کد شناسه 682359602، مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی (ع) واریز کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها