دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق:

رژیم صهیونیستی و آمریکا عاملان انفجار بغداد هستند

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» در سخنانی با اشاره به تلاش واشنگتن برای تقویت گروهک داعش در عراق گفت که ایالات متحده در این راه از سرویس های اطلاعاتی اسرائیل و کشورهای عربی کمک می گیرد.
کد خبر: ۴۶۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵ - 21July 2021

رژیم صهیونیستی و آمریکا عاملان انفجار بغداد هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق انفجار شامگاه گذشته (دوشنبه) در شهرک صدر واقع در بغداد را با تحرکات ایالات متحده آمریکا و هم پیمانان عربی و صهیونیستی این رژیم در خاک عراق مرتبط دانست.

خزعلی در ادامه توضیح داد: «آمریکا از طریق تقویت گروهک تروریستی داعش درصدد محکم‌تر کردن جای پای خود در عراق است. داعش ساخته و پرداخته دشمنان آمریکایی-اسرائیلی-خلیجی است و سرویس‌های اطلاعاتی آنان در پشت صحنه چنین گروه‌هایی به طور فعالانه در حال تلاش هستند».

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق همچنین تصریح کرد: «واشنگتن بابت کشتار مردم عراق جوابگو خواهد بود. بی شک به جنایات این رژیم پاسخ داده خواهد شد».

قیس الخزعلی در پایان سخنانش با اشاره به عملیات اخیر نیروهای مقاومت علیه نیروهای اشغالگر در عراق تأکید کرد که «این عملیات در پاسخ به بمباران نیروهای مردمی توسط آمریکا اجرا شد» و اینکه «این عملیات علیه نیروهای آمریکایی، به صورت سریع و دقیق انجام گرفت».

شایان ذکر است، منابع عراقی شامگاه دوشنبه اعلام کردند که در پی وقوع انفجار در شهرک صدر بغداد ۳۵ نفر شهید و بیش از ۵۷ نفر دیگر زخمی شدند.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای درباره انفجار در سوق الوحیلات شهرک صدر بغداد اعلام کرد: «اقدامی تروریستی با انفجار یک بمب دست ساز در بازار الوحیلات در شهرک صدر در شرق بغداد صورت گرفت. انفجار منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان شد».

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار