رایزنی تلفنی ظریف و همتای هندی درباره روابط دوجانبه و وضعیت افغانستان

وزرای امور خارجه ایران و هند امروز در تماسی تلفنی درباره آخرین تحولات روابط دو کشور و اوضاع منطقه به خصوص وضعیت افغانستان به گفت‌وگو پرداختند.
کد خبر: ۴۶۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ - 21July 2021

رایزنی تلفنی ظریف و همتای هندی درباره روابط دوجانبه و وضعیت افغانستانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند صبح امروز (چهارشنبه) در تماسی تلفنی در خصوص آخرین تحولات روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف، مسائل مهم منطقه به ویژه اوضاع افغانستان به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

«سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند هم در توئیتی از این گفت‌وگوی تلفنی خبر داد و نوشت: «خوب است که با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران صحبت کردم. یک گفت‌و‌گوی پربار درباره روابط دوجانبه‌مان داشتیم».

وزیر امور خارجه هند اخیرا در مسیر سفرش به روسیه توقفی چند ساعته در تهران داشت و ضمن رایزنی با همتای ایرانی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه اوضاع افغانستان با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب دیدار و پیام کتبی «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند را به وی تقدیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیروز نیز با همتایان خود در پاکستان، عمان، قطر، کویت، عراق، آفریقای جنوبی و جمهوری آذربایجان تلفنی گفتگو و ضمن رایزنی درباره مناسبات دوجانبه عید سعید قربان را به آن‌ها تبریک گفت.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با وزیر خارجه کوبا نیز تلفنی گفت‌وگو و دخالت‌های خارجی در کوبا را مردود خواند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها