مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

عید قربان، عید رهایی از تعلقات دنیای مادی است

حجت‌الاسلام شکریان امیری گفت: عید قربان یکی از مهم‌ترین اعیاد برای مسلمانان و رهایی انسان مومن و مسلمان از تعلقات دنیوی است.
کد خبر: ۴۶۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ - 21July 2021

عید قربان، عید رهایی از تعلقات دنیای مادی استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «ناصر شکریان امیری» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر و با اشاره به اهمیت این عید برای مسلمانان، اظهار داشت: عید قربان، عید توحید و تسلیم شدن انسان مسلمان در برابر دستورات الهی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت این روز در آموزه‌های اسلامی افزود: عید قربان یکی از با اهمیت‌ترین اعیاد در اسلام است و اوج بندگی و تسلیم بودن انسان مسلمان در برابر دستورات و اوامر الهی و اسلامی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سنت ذبح و قربانی تصریح کرد: با توجه به شرایط بسیار سخت معیشتی و اقتصادی برخی اقشار جامعه، می‌توان از این عید بزرگ مسلمانان و ظرفیت عظیم این روز برای ترویج کمک مومنانه و مواسات بهره گرفت.

حجت الاسلام ناصر شکریان امیری با تاکید بر اهمیت درک عظمت این عید برای مسلمانان و فرصت ارزشمند عید قربان برای تقرب به درگاه الهی خاطر نشان کرد: غسل کردن، برپایی نماز عید، خواندن دعای ندبه و دعای چهل هشتم و چهل ششم از صحیفه سجادیه و زیارت عاشورا و قربانی کردن از اعمالی است که توسط بزرگان دین مورد سفارش قرار گرفته است.

استاد حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های مازندران در پایان با اشاره به بهره گیری از ظرفیت این عید برای وحدت و مودت دنیای اسلام بیان داشت: مستکبران عالم همواره بدنبال تفرقه و اختلاف بین مسلمانان هستند و همیشه از وحدت دنیای اسلام ضربه خوردند و باید از ظرفیت این عید برای وحدت هرچه بیشتر مسلمانان بهره گرفت و نقشه‌های شوم آنان را با شکست مواجه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار