استاندار خوزستان خبر داد؛

تخصیص صددرصدی اعتبارات مربوط به حل مشکلات تنش آبی ۷۰۲ روستای خوزستان

سلیمانی دشتکی گفت: طبق قولی که به مردم استان دادیم و بر اساس منابعی که آماده کردیم، مصوبه دولت برای تخصیص صد در صدی اعتبار جهت حل مشکلات تنش آبی ۷۰۲ روستای استان را گرفتیم.
کد خبر: ۴۶۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷ - 21July 2021

تخصیص صددرصدی اعتبارات مربوط به حل مشکلات تنش آبی ۷۰۲ روستای خوزستان به تصویب دولت رسیدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان امروز چهارشنبه همراه با سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر (عج) از تعدادی از روستا‌های دچار تنش آبی مسیر گمبوعه از توابع حمیدیه و منطقه جفیر از توابع سوسنگرد بازدید کرد.

استاندار خوزستان در پایان این بازدید‌ها اظهار داشت: در این مناطقی که بازدید داشتیم سپاه تلاش زیادی کرده و به صورت جهادی به کمک مردم و نظام آمده است و از آبفا و دیگر دستگاه‌های استان خواستیم که هر گونه همکاری از دستشان بر بیاید انجام دهند.

وی افزود: پروژه‌ای که امروز در منطقه جفیر شروع شده است بناست تا دو هفته آینده به نتیجه برسد حدود ۹ کیلومتر خطوط انتقال آب است که به دو روستا با ۱۲۰ خانوار پس از سال‌های طولانی محرومیت، آبرسانی خواهد کرد.

استاندار خوزستان گفت: من هم از فرماندهی سپاه استان، هم از قرارگاه‌های جهادی و هم از قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) که نقش خوبی در اجرای عملیات آبرسانی دارند تقدیر و تشکر میکنم.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در کل استان هدف گذاری شد که ۷۰۲ روستا با اعتبارات ملی، استانی، قرارگاه‌های محرومیت زدایی سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان ظرف حداکثر یکسال مشکلشان حل شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر برای برخی از روستا‌ها که به صورت جدی دچار تنش آبی هستند مشکلات آنی داریم که این مشکلات بعضا ناشی از نقص فنی پمپ و دیگر تاسیسات آبرسانی است که برای رفع این مشکلات تعداد زیادی تانکر به صورت ضرب الاجل پیش بینی شده است و بخش مهمی از آن توسط سپاه و دیگر نهاد‌ها تامین شده است تا آبرسانی سیار داشته باشیم و فرصت پیدا کنیم حداکثر طی یک تا دو ماه آینده مشکلات جزئی تاسیسات آبرسانی را حل نماییم.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: در مجموع تامین اعتبار صورت گرفته است و تقسیم کار کردیم که با همکاری مجموعه قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفین و همچنین مجموعه دستگاه‌های دولتی و شرکت آبفا استان مشکلات مردم را کاهش دهیم.

وی اذعان کرد: امیدوارم طبق قولی که به مردم استان دادیم و بر اساس منابعی که آماده کردیم و مصوبه دولت را برای تخصیص صد در صدی اعتبار گرفتیم این طرح که کار بسیار بزرگ و کارسازی است اجرایی شود و هم مشکلات در کوتاه مدت حل شود و هم ظرف حداکثر یکسال آینده این روستا‌ها را از مشکلات تنش آبی خارج کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار