اسنودن: بعید نیست جاسوس‌افزار اسرائیلی، تلفن همراه بایدن را هم هک کرده باشد

یک افشاگر معروف آمریکایی گفت، بعید نیست شرکت تولیدکننده جاسوس‌افزار صهیونیستی، به تلفن همراه رئیس جمهور آمریکا نیز رخنه کرده باشد.
کد خبر: ۴۶۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰ - 21July 2021

اسنودن: بعید نیست جاسوس‌افزار اسرائیلی، تلفن همراه بایدن را هم هک کرده باشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس،‌ «ادوارد اسنودن» افشاگر معروف آمریکایی روز چهارشنبه به گزارش‌های جدید از نفوذ جاسوس‌افزار صهیونیستی به تلفن همراه سران کشورها و فعالان و روزنامه‌نگاران واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، اظهارات اسنودن پس از آن صورت می‌گیرد که گروه NSO، سازنده جاسوس افزار «پگاسوس» که مشخص شده از «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه جاسوسی کرده است، مدعی شد به لحاظ فناوری، هک کردن تلفن همراه با پیش‌شماره آمریکا (۱+) ممکن نیست.

این افشاگر جنجالی و مشاور پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: «ادعای NSO که می‌گوید «از نظر فناوری محال است» از شماره تلفن‌های آمریکایی جاسوسی شود، یک دروغ وقیحانه است».

اسنودن افزود:‌ «این بهره‌جویی که روی تلفن همراه ماکرون کار کرده است، می‌تواند همان کار را بر روی تلفن همراه [جو] بایدن انجام دهد».

اسنودن که اکنون در روسیه به سر می‌برد، هشت سال قبل به هنگ‌کنگ گریخت و هزاران سند از جاسوسی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا از شهروندان این کشور را افشا کرد که به بمبی خبری در جهان تبدیل شد.

یک مقام آمریکایی نیز امروز (چهارشنبه) در همین رابطه به روزنامه «واشنگتن پست» است: «احمقانه است که فکر کنیم NSO اطلاعات حساس امنیت ملی را با دولت اسرائیل به اشتراک نمی‌گذارد».

این مقام آمریکایی افزود: «این بدان معنا نیست که آن‌ها جبهه‌ای برای آژانس‌های امنیتی اسرائیلی هستند اما دولت‌هایی در سرتاسر جهان اینطور فرض می‌کنند که NSO با اسرائیل همکاری دارد».

بر اساس نتایج تحقیق هفده سازمان رسانه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، جاسوس‌افزار یک شرکت صهیونیستی برای هک موفق ۳۷ گوشی‌ هوشمند متعلق به خبرنگاران، مقام‌های دولتی و فعالان حقوق بشر از سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

واشنگتن پست یکی از رسانه‌های شرکت‌کننده در تحقیق مذکور بوده که گزارش داده جاسوس‌افزار «پگاسوس» دارای مجوز شرکت گروه ان‌اس‌او مستقر در فلسطین اشغالی همچنین برای هدف قرار دادن گوشی‌های همراه متعلق به دو زن از نزدیکان «جمال خاشقچی» ستون‌نویس این روزنامه که به دست عوامل سعودی به قتل رسید، قبل و بعد از قتل وی مورد استفاده قرار گرفته است.

به دنبال افشاگری رسانه‌های غربی درباره جاسوس افزار صهیونیستی پگاسوس و فروش این نرم افزار به برخی کشورهای خودکامه برای انجام فعالیتهای جاسوسی از جمله امارات متحده عربی و عربستان سعودی، روزنامه«گاردین» که مدت‌ها به افشاگری درباره NSO پرداخته است، فاش کرد که دولت تل آویو برای فروش این نرم افزار به حکومت سعودی مجوز صادر کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار