روحانی در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور ترکیه:

ایران و ترکیه نقش مهمی در حل و فصل مسائل منطقه دارند/ تاکید بر تداوم روابط دو کشور

رئیس‌جمهور گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو قدرت بزرگ منطقه و جهان اسلام، نقش مهمی در حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه‌ای دارند.
کد خبر: ۴۶۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱ - 21July 2021

ایران و ترکیه نقش مهمی در حل و فصل مسائل منطقه دارند/ تاکید بر تداوم روابط دو کشوربه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، با تبریک عید سعید قربان به دولت و مردم این کشور، اظهار داشت: خوشبختانه امروز در همه عرصه های روابط دو جانبه اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بین المللی ارتباط مستمر و خوبی میان دو کشور همسایه برقرار است.

وی از ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند در منطقه و جهان اسلام نام برد و تاکید کرد: تهران و آنکارا نقش مهمی در حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه ای دارند و می توانند با همکاری و همفکری خود به این موضوع کمک کنند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت تداوم این همکاری ها در آینده و همچنین توسعه و تعمیق روابط دو جانبه، اظهار داشت: ایران و ترکیه در موضوعات مختلف جهانی و منطقه ای و موضوعات مبتلابه جهان اسلام رویکردی مسئولیت پذیر و همکاری جویانه دارند که این وضعیت به حل مشکلات منطقه از مسیر گفتگو و مذاکره کمک کرده است.

رئیس جمهور ترکیه نیز در این گفت‌وگو با تبریک متقابل عید سعید قربان به دولت و مردم ایران، روابط دو کشور را صمیمانه و رو به توسعه توصیف کرد و با تاکید بر ضرورت تداوم همکاری های دو کشور در آینده،گفت: ترکیه و ایران مواضع و همکاری مشترکی درخصوص موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی دارند.

اردوغان با قدردانی از اقدامات و تلاش های رئیس جمهور کشورمان برای توسعه و تعمیق روابط استراتژیک و همکاری های دو کشور در ۸ سال گذشته بر تداوم این همکاری ها و روند رو به رشد مناسبات در آینده تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به شرایط خاص منطقه و جایگاه و نقش مهم ایران در کمک به حل و فصل مسائل مهم منطقه ای بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای حل بحران ها از جمله بحران سوریه, عراق و افغانستان تاکید کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها