وصیت‌نامه شهید «مهدی شرع‌پسند»؛

آسان‌ترین راه برای رسیدن به رستگاری شهادت است

شهید «مهدی شرع‌پسند» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: «توفیق کنونی را در نوشتن به فال نیک گرفته و از خدای خویش طلب شهادت می‌نمایم که به‌راستی آسان‌ترین راه برای رسیدن به رستگاری شهادت است.»
کد خبر: ۴۶۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷ - 22July 2021

آسان‌ترین راه برای رسیدن به رستگاری شهادت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، «مهدی شرع‌پسند» در تاریخ 20 آذر سال 1333 در شهرستان کرج دیده به جهان گشود.

وی اوایل سال 1362 با تشکیل تیپ نبی اکرم (ص) در کرمانشاه به درخواست سردار ناصح فرمانده وقت این تیپ به غرب کشور اعزام و به‌عنوان فرمانده طرح و عملیات تیپ مشغول فعالیت شد.

شهید شرع‌پسند سرانجام در تاریخ دوم اسفند سال 1362 در عملیات والفجر 5 در منطقه چنگوله به شهادت رسید و پیکر مطهر او در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) به خاک سپرده شد. وصیت‌نامه این شهید را با هم می‌خوانیم:

«پس از خواندن وصیت‌نامه برادر شهید مسعود آخوندی که به‌راستی از صالحین بود، به این فکر افتادم که حتماً وصیت‌نامه‌ای بنویسم. در دفعات قبلی هرگز موفق به این امر نشده بودم و همین توفیق کنونی را در نوشتن به فال نیک گرفته و از خدای خویش طلب شهادت می‌نمایم که به‌راستی آسان‌ترین راه برای رسیدن به رستگاری شهادت است.

شهادت می‌دهم به یگانگی قادر متعال، پروردگار عالمیان و به حقانیت تمامی پیامبران به‌خصوص خاتم پیامبران، حضرت محمد (ص) که هدف خلقت جهان و اقرب موجودات به خداوند متعال است. شهادت می‌دهم که امامان شیعه بر حقند و جانشینان امام عصر (ع) فقهای عادل متقی می‌باشند و یقین دارم که خداوند عادل است و بی‌عدالتی در همه وجوهش محکوم و مذموم است؛ پس عدل بایستی عالم‌گیر باشد و معاد و قیامت حق است و لازمه عدل خداوندیست.

در همین‌جا فرصت را مغتنم شمرده و با یادآوری تعاریفی که در قرآن از قیامت شده به رحمت خداوند پناه برده و بخشش گناهان خود را طلب می‌نمایم که از همه مهربانان مهربان‌تر است. در ابتدا از پدر و مادرم به خاطر زحماتی که برای من کشیده و مرا تربیت نموده‌اند، کمال سپاسگزاری را دارم و سپس از برادران و خواهرانم که الحق برادران و خواهران نیکویی بودند و من از آن‌ها مداوم درس می‌گرفتم و بعد از همسر فداکارم تشکر می‌کنم زیرا درحالی‌که دنیا به او روی آورده بود و خودنمایی می‌کرد او به خاطر اسلام آن را ترک گفت.

من ضمن طلب بخشش از همه آن‌ها به ایشان توصیه می‌نمایم که به اسلام و نیز رهبری فعلی امام خمینی و رهبران بعدی سخت وفادار و نسبت به دنیا بی‌اعتنا باشند و از برادرانی که به گردن من حق معلمی دارند تشکر می‌نمایم و از خداوند برای آن‌ها توفیق در راه خدا و اسلام و مسلمین را می‌طلبم. به برادران بسیج که من در خدمتگزاری به ایشان بسیار مشتاق و حریص بوده و هستم توصیه می‌نمایم که خود را به اخلاق اسلامی بیارایند و با مردم و با خود با تواضع و مهربانی و صداقت و اخلاص و ... رفتار نموده و بسیار کتاب مطالعه کنند.

قرآن، نهج‌البلاغه، کتب حدیث و تاریخ زیاد بخوانند و بر عهدی که با خداوند متعال بسته‌اند پابرجا باشند و با تمام توان نسبت به امام وفادار باشند و این انقلاب را به ثمر برسانند که چشم تمامی انبیا، اولیا، شهیدان و به‌خصوص سیدالشهدا (ع) و چشم تمامی مردمان مستضعف روی زمین و نسل‌های آینده و بالاتر از همه نظر خداوند متعال به دست‌های ضعیف است که چگونه عمل می‌کنیم. حرف‌ها بسیار ولی فرصت کم است؛ اگر شهادت به تأخیر افتاد در فرصت‌های بعدی خواهم نوشت. ان‌شاءالله.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار