۴۰ سال از جاویدالاثری فاتحان شنام گذشت؛

ماندگاری نام ۵ شهید اسدآبادی بر قله پر رمز و راز شنام

امروز ۳۱ تیر، ۴۰ سالگی شهادت پنج شهید که فاتح قله شنام شدند را پشت سر می‌گذاریم که نامشان بر قله‌ای پر رمز و راز برای همیشه ماندگار است.
کد خبر: ۴۶۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰ - 22July 2021

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، امروز ۳۱ تیر، ۴۰ سالگی شهادت پنج شهید که فاتح قله شنام شدند را پشت سر می‌گذاریم که نامشان بر قله‌ای پر رمز و راز برای همیشه ماندگار است.

تیرماه سال ۱۳۶۰ جمعی ازدلاورمردان بسیجی دیار سید جمال راهی منطقه مریوان می‌شوند و در عملیات آزادسازی ارتفاعات شنام، همزمان با شب‌های قدر و ایام شهادت مولی متقیان حضرت علی (ع) به فرماندهی سردار جاوید الاثر «حاج‌احمد متوسلیان» حماسه می‌آفرینند و پنج تن از دانش آموزان اسدآبادی قله نشین شنام می شوند و پیکر‌های مطهرشان جاویدانه و در غربت می‌ماند و خبری از رجعتشان به شهر و دیارشان نمی‌رسد و چشمان فراوانی سال‌ها به انتظارشان می‌نشیند.

«بیژن شفیعی»، «محمد همایی رشید»، «محمدرضا فروتن»، «محمد ورمزیار» و «خسرو آذرمی»، پنج دانش‌آموز شهیدی بودند که درس و تحصیل را رها کردند و به‌ فرمان امام خمینی (ره) در کنار فرمانده شهیدشان حاج احمد متوسلیان در جبهه‌های سخت نبرد با دشمن حاضر شدند.

تا سال ۹۳ همه پنج شهید دانش‌آموز فاتح شنام جاویدالاثر بودند که یکباره شهید «بیژن شفیعی»، یکی از آن شهدای دانش‌آموز با آمدنش در خواب برادر خود، خبر از بازگشت پیکرش داد و این هم نویدی از آمدن دیگر لاله‌های خونین یا معنا شدن جمله «شهیدان همیشه زنده‌اند»، بود.

اگرچه نام شهدا بر قله پر رمز و راز شنام برای همیشه ماندگار و یاد آن‌ها در دل بسیاری از مردم زنده است، اما در چهلمین سالگرد آنان حتی از یک برنامه فرهنگی برای زنده نگه‌داشتن یاد آن‌ها خبری نیست!

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها