مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم:

«هنر» آموزه‌های ایثار و شهادت را ماندگار می‌کند

حجت‌الاسلام «لقمانپور» گفت: ماندگاری آموزه‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، نیازمند «هنر» و آفرینش‌های هنری است.
کد خبر: ۴۶۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴ - 23July 2021

«هنر» آموزه‌های ایثار و شهادت را ماندگار می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در آیین اعطای حکم دبیری جشنواره فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «شهادت قلم» اظهار داشت: همه ما در قبال حفظ و نشر و ترویج فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس مسئول هستیم و به این مسئولیت افتخار می‌کنیم.

وی افزود: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت، استفاده از هنر‌های موجود بخصوص خلق آثار مکتوب در این زمینه است و بر این اساس، جشنواره ملی «شهادت قلم» با دبیری استان قم و در راستای فعالیت های گسترده کنگره ملی شهدای استان، کار خود را آغاز کرد.

لقمانپور تاکید کرد: آنچه که موجب ثبت و ماندگاری و انتقال آموزه‌های دفاع مقدس و مقاومت می‌شود، استفاده از ابزار هنر و خلق آثار هنری است و لذا برگزاری جشنواره فیلمنامه نویسی تا حد بسیار زیادی می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

در این آیین، حکم دبیری نخستین جشنواه فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت از سوی سردار سرتیپ «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به «رضا ابوذر» اعطا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار