تقویت سامانه‌های دفاع موشکی ارتش سوریه از سوی روسیه

برخی رسانه‌ها گزارش دادند که روسیه سامانه‌های دفاع موشکی ارتش سوریه را بری دفع حملات هوایی رژیم صهیونیستی تقویت کرده است.
کد خبر: ۴۶۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱ - 24July 2021

تقویت سامانه‌های دفاع موشکی ارتش سوریه از سوی روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌ها یکشنبه گزارش دادند که روسیه سامانه‌های دفاع موشکی سوریه را تقویت کرده و این باعث محدود شدن حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این کشور شده است.

روزنامه «دیلی صباح» به نقل از روزنامه «الشرق الاوسط» نوشت که کرد روسیه صبر خود را نسبت به اسرائیل در سوریه از دست داده است. در این گزارش ادعا شده است که این اقدام مسکو نتیجه گفتگو‌های روسیه و ایالات متحده است و واشنگتن از حملات مداوم اسرائیل به سوریه استقبال نمی‌کند.

در این گزارش آمده است که این فضا اینک برای روسیه ایجاد شده تا بتواند آزادانه از نیرو‌های «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه حمایت کند و سوریه با استفاده از سامانه‌های دفاع موشکی پیشرفته و دانش فنی، توانایی بیشتری برای سرنگونی ز رژیم اسرائیل داشته باشد.

در روز‌های گذشته نیز رسانه‌های سوریه از دفع حملات رژیم اسرائیل خبر دادند. از زمان شروع جنگ داخلی در سوریه، روسیه از حکومت بشار اسد حمایت می‌کند و به حضور نظامی در این کشور ادامه می‌دهد. در حال حاضر ۱۸ پایگاه و پست نظامی نظامی روسیه در سوریه وجود دارد.

اخیراً «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت که کشور وی بیش از ۳۲۰ نوع سلاح را در سوریه از جمله بالگرد‌های جدید آزمایش کرده است.

وزارت دفاع روسیه نیز در روز‌های گذشته اعلام کرد سامانه پدافند هوایی سوریه چهار فروند موشک شلیک‌شده توسط جنگنده‌های اسرائیلی را منهدم کرد

«وادیم کولت»، معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه تصریح کرد دو فروند جنگنده اف‌-۱۶ اسرائیل بامداد ۲۲ جولای اقدام به شلیک چهار فروند موشک هدایت‌شوند به مناطقی در استان حمص سوریه کردند. وی اضافه کرد تمامی موشک‌های شلیک‌شده از سوی جنگنده‌های اسرائیلی توسط موشک‌های پدافند‌های نیرو‌های مسلح سوریه که به موشک‌های Buk M۲E روسیه مجهز بوده‌اند رهگیری و منهدم شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پدافند هوایی ما با موشک‌های شلیک‌شده توسط اسرائیل در آسمان حومه غربی حمص در حال مقابله بوده و تعدادی از آن‌ها را ساقط کرده است».

این دومین شب پیاپی بود که خاک سوریه هدف تجاوز رژیم صهیونیستی قرار می‌گرفت. بامداد چهارشنبه گذشته هم خبرگزاری رسمی سوریه از حمله رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در جنوب حلب خبر داد و تلویزیون سوریه اعلام کرد پدافند هوایی این کشور تجاوز رژیم صهیونیستی را دفع کرده است.

رژیم صهیونیستی در پی جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش زیادی از ارتفاعات جولان سوریه را به اشغال خود درآورد سازمان ملل در سال ۱۹۷۴ نیرو‌های حافظ صلح را برای نظارت بر آتش‌بس میان دو طرف اسرائیلی و سوری در ارتفاعات جولان ایجاد کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها