پیکر روضه خوان مقتل الشهدای فاطمیه (س) در قم خاکسپاری شد+ تصاویر

پیکر مرحوم حجت‌الاسلام مومنی راوی و روضه خوان مقتل الشهدای فاطمیه (س) و برادر بزرگوار سه شهید بمباران هوایی، امروز در قم تشییع و در صحن آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر (ع) خاکسپاری شد.
کد خبر: ۴۶۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴ - 26July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، پیکر مرحوم حجت‌الاسلام «سید محمد مومنی حبیب آبادی» راوی و روضه خوان مقتل الشهدای فاطمیه (س) امروز پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله «سید محمد سعیدی» نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) در صحن آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.

مرحوم حجت الاسلام مومنی از اساتید حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه چهارده معصوم (ع) بود و امامت جمعه شهر‌های تفرش در استان مرکزی، سعادت شهر در استان فارس و دولت آباد در استان اصفهان را در کارنامه خود داشت؛ وی پس از مدتی درگیری با بیماری، در یکی از بیمارستان‌های قم به ملکوت اعلی پیوست.

بارزترین مقطع زندگی مرحوم مومنی، به روضه خوانی در محفل عزاداری ایام فاطمیه (س) در ۲۴ دیماه سال ۱۳۶۵ مربوط می‌شود؛ طبق روال هر سال، محفل عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا (س) در منزل پدری وی واقع در نزدیکی چهارراه سجادیه - خیابان انقلاب قم- برپا بود، حجت الاسلام مومنی که در آن زمان طلبه‌ای ۱۶ ساله بود، در غیاب پدر بزرگوار که در تبلیغ به سر می‌برد، روضه و سخنرانی خود را با ذکر ابیاتی در فضائل و مناقب ام الائمه حضرت زهرای مرضیه (س) آغاز کرد که ناگهان با بمباران هوایی هواپیما‌های دشمن بعثی، آن محفل به خاک و خون کشیده شد.

در این حادثه خونین، ۱۸ نفر از بانوان و کودکان حاضر از جمله یک برادر و دو خواهر مرحوم حجت الاسلام مومنی به نام های سید جلال، طیبه و طاهره و دیگر بستگان و همسایگان که عمدتا از سادات و برخی نیز بانوان باردار بودند، به شهادت رسیدند و نام این مکان مقدس، به عنوان مقتل الشهدای فاطمیه (س) و یادمانی از دوران دفاع مقدس ثبت و کتاب چادر‌های خاکی در خصوص شرح تفصیلی این رویداد، منتشر شد.

تاریخ شفاهی آن رویداد حماسی و خاطره گویی و روایتگری شاهدان عینی حاضر در بمباران از جمله مرحوم حجت الاسلام مومنی، چندین ماه قبل به همت مدیریت امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تصویربرداری و تدوین شده و در دهه اول محرم الحرام سال جاری تحت عنوان مجموعه مستند «صبورانه» از شبکه استانی سیمای نور پخش می‌شود.

پیکر روضه خوان مقتل الشهدای فاطمیه (س) در قم خاکسپاری شد+ تصاویرپیکر روضه خوان مقتل الشهدای فاطمیه (س) در قم خاکسپاری شد+ تصاویرپیکر روضه خوان مقتل الشهدای فاطمیه (س) در قم خاکسپاری شد+ تصاویرپیکر روضه خوان مقتل الشهدای فاطمیه (س) در قم خاکسپاری شد+ تصاویرپیکر روضه خوان مقتل الشهدای فاطمیه (س) در قم خاکسپاری شد+ تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها