به مناسبت کنگره شهدای زنجان برگزار می‌شود؛

افتتاح ۶ کتابخانه زنجان در ایام کنگره مزین به نام شهدا

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از افتتاح شش کتابخانه در ایام کنگره، مزین به نام شهدا در سطح استان زنجان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲ - 26July 2021

به گزارش دفاع پرس، امیرعلی نیک‌بخش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عصر امروز در جلسه برنامه‌ریزی برای کنگره سه هزار و 535 شهید زنجان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: بحث کنگره ملی سه هزار و 535 شهید استان زنجان، توفیقی بزرگی برای پایتخت شور و شعور حسینی و دیار غواصان دریادل به شمار می‌رود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با تاکید بر اینکه هرچه داریم به برکت خون شهدا است، تصریح کرد: وجود شهدا نعمتی است که در اختیار مردم و مسؤولین قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه شهدا همه دارایی خود را  ایثار کرده‌اند، افزود: شهدای دفاع مقدس همواره چراغ روشنگری برای زندگی همه آزادیخواهان هستند.

نیک بخش با اشاره به برنامه‌های کنگره سه هزار و 535 به نهاد کتابخانه‌ها ادامه داد: چهار عنوان برنامه به نهاد کتابخانه‌های عمومی محول شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه برگزاری جلسات نقد کتاب دفاع مقدس با حضور نوجوانان از جمله این برنامه‌ها است، عنوان کرد: شش کتابخانه در ایام کنگره، مزین به نام شهدا در سطح استان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کتابخانه‌ها عمدتا در مناطق محروم به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: در ایام کنگره شهدا خانواده‌های معظم شهدا می‌توانند به صورت رایگان عضو کتابخانه شوند.

نیک بخش با اشاره به دیدار با خانواده‌های معظم شهدا را از دیگر برنامه‌های این نهاد در راستای برگزاری کنگره ملی سه هزار و 535 شهید استان زنجان بیان کرد: معرفی روزانه شهدا در کتابخانه‌های عمومی استان نیز انجام می‌شود.

نیک بخش با بیان اینکه نشست کتابخوان تخصصی در شهرستان‌ها در حوزه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، یادآور شد: در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به یاد شهدا، تاکنون 25 عنوان مسابقه از اول اسفندماه توسط این نهاد برگزار شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به نقش شهید در جامعه، گفت: مهم‌ترین نقش در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی ایران را شهدا ایفا کردند و ما امروز مدیون این شهدا هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم مسیر درست و اصولی را بپیماییم باید از شهدا استمداد طلبیم، عنوان کرد: بهترین خدمت برای ادامه راه شهدا این است که اهداف آن‌ها را بشناسیم و در جهت ترویج و نهادینه کردن این اهداف تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار