رئیس ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم:

برنامه‌های ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم در کشور/ غدیر و عاشورا ظهور را محقق می‌سازند

سردار مطهری گفت: غدیر و عاشورا سازنده ظهور هستند مثل دو بال، ظهور را محقق می‌سازند.
کد خبر: ۴۶۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸ - 28July 2021

بعثت نقشه راه خداوند متعال و غدیر نظام مدیریت راهبردی آن نقشه برای خوشبختی ابدی انسان استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار عباس مطهری رئیس ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم به مناسبت فرارسیدن این عید بزرگ اظهار داشت: غدیر امتداد بعثت است و بعثت نقشه‌راه خداوند متعال و غدیر نظام مدیریت راهبردی آن نقشه برای سعادت ابدی انسان است.

وی افزود: در انتخاب امیرالمؤمنین (ع) به عنوان مدیر راهبردی و رهبر جامعه اسلامی ثروت و شکوه ظاهری مبنا نبوده است بلکه خدمت مومنانه به مردم مبنای انتخاب بوده و شاهد این حرف، این آیه شریفه است که «انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یقیمون الصلوه ویؤتون الزکوه و هم راکعون؛ مائده ۵۵» که منظور از والذین امنوا، امیرالمؤمنین علی (ع) است که متوجه آن نیاز سائل می‌شود و انگشتر خودشان را اهداء و احسان می‌کنند و زکات را پرداخت می‌کنند و خداوند در این آیه می‌فرمایند که ولی شما خداست و رسول خدا و اهل ایمانی که در نماز و در حال رکوع زکات می‌دهند، آنها ولی شما هستند و این نشانه انتخاب امیرالمؤمنین (ع) برای ولی بودن در جامعه اسلامی است.

سردار مطهری تصریح کرد: یکی از ابزارهای انتقال پیام غدیر هنر است. هنر در زمینه اثربخشی، انتشار و ماندگاری پیام رقیب ندارد. یعنی اگر در دل بنشیند، در ذهن بماند، مخاطب بپذیرد، به تعداد بیشتری از انسان‌ها برسد و مانا باشد، هنر بی‌رقیب است و بدون هنر در پیشبرد اهداف موفقیت حاصل نمی‌شود. هنر ابزاری است که در دو جبهه استکبار و مقاومت مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما شاهد آن هستیم که در جبهه نظام سلطه از هنر در شکل‌های مختلف از جمله فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، بازی‌های مجازی و بخش‌های دیگر استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از ابزار هنر امر رایجی است و نقش بی‌بدیلی دارد و به لطف خداوند در خصوص تبلیغ و ترویج واقعه غدیر خم نیز از ابزار هنر بهرمند شده‌ایم و تاثیر بسزایی در این زمینه داشته است بنده در دوران مسئولیت خود در شهرستان بخاطر دارم که در یکی از نمایش‌های بازسازی واقعه غدیر خم که اجرا شد تاثیر فراوانی در فضای شهر به جا ماند و با حضور گسترده از انبوه مشتاقان و علاقه‌مندان به امیرالمؤمنین (ع) مواجه شدیم که تا آن روز در شهر سابقه نداشت. در سال گذشته با وجود کرونا و در مناطقی که امکان اجرا بود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار انجام شد. امسال نیز برنامه‌های مختلفی در سطح کشور در دست اقدام است.

سردار مطهری خاطرنشان کرد: در طول تاریخ خیلی‌ها دنبال ایجاد وحدت بین آحاد مردم در اشکال مختلف بودند، اما زمانی که به سنت‌های الهی و فطرت انسانی مراجعه می‌کنیم آنچه که بیش از همه چیز عامل وحدت می‌شود دین خداوند متعال است هیچ چیز همانند دین وحدت آفرین نیست و اگر همه به دستورات خداوند گوش فرا دهند وحدت ایجاد می‌شود. غدیر بستر عمل اکثر مردم به دستورات خداوند متعال است و اگر همه بر محبت امیرالمؤمنین علی (ع) اجتماع کنند وحدت ایجاد می‌شود اگر پیام غدیر را همه بشنوند، بپذیرند و اجرا کنند دیگر عامل اختلافی وجود ندارد.

وی گفت: اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیر خم از سال ۸۹ که روز غدیر مقارن شده بود با هفته بسیج، در یک نقطه شروع شد که الحمدالله روز به روز بر عظمت و بزرگی این کار به یاری خداوند منان و لطف و عنایت ائمه معصومین پر رونق شد و قریب به ۱۷۰ نقطه در سال رسید و با وجود فراگیری کرونا در کشور که دو سال است فعالیت‌های این ستاد را همچون برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در کشور تحت الشعاع قرار داده است، اما به لطف خداوند با ابلاغ دستورالعمل اجرایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، ستاد‌های استانی برنامه‌هایی از قبیل دیدار با علما و سادات شاخص شهرستان ها، حضور روحانیون در شهر‌ها و روستا‌ها به منظور تبلیغ و بزرگداشت عیدغدیرخم را رقم زدند.

سردار مطهری ابراز داشت: برگزاری و اجرای گروه سرود در میادین و بوستان‌ها در سطح شهرها، استفاده از فضای مجازی و راه‌اندازی کانال و گروه‌های مجازی و تبلیغ این عید بزرگ، برگزاری شب شعر در فضای مجازی، برگزاری مسابقه از خطبه غدیر، فضاسازی و تبلیغات فضای شهر‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، اجرای کمک و احسان مومنانه در قالب طرح اکرام و اطعام، نورافشانی شهر‌ها به مناسبت عید سعید غدیرخم، برگزاری کارناوال شادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر‌ها و ده‌ها برنامه دیگر که ستاد‌های استانی در روز غدیر از جمله برنامه‌ها برای اکرام این روز بزرگ است.

وی گفت: ستاد مردمی نمایش بازسازی واقعه غدیر خم با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد و امیدواریم هر سال طیف گسترده تری از مردم و مسئولین برای اجرای این برنامه مشارکت و نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها