نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی:

«نماز جمعه» نقطه اتصال نظام اجتماعی با دین است

آیت‌الله «علم‌الهدی» با صدور پیامی، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت.
کد خبر: ۴۶۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳ - 27July 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، به مناسبت پنجم مرداد مصادف با سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پیامی صادر کرد.

متن این پیام به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

فرارسیدن سالروز آغاز انعقاد نماز جمعه را در کشور که از فرآورده‌های بزرگ و نتایج عظیم انقلاب مقدس اسلامی، شهدا و همه ایثارگران و خانواده شهدا است را به تمام مردم شریف ایران و نمازگزاران متعبد و متدین نمازجمعه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

نمازجمعه از آن عواید و محصولات بسیار ارزشمند این انقلاب مقدس اسلامی است که خوشبختانه در جامعه دینی ما برگزار شد و عزیزان متعبد و متدین نمازگزار موفق به ریاضت این فضیلت با عظمت در زندگانی ایمانی خودشان گشتند، نماز جمعه ۲ امتیاز بزرگ برای نظام ما ایجاد کرد و تقویتی در جهت مردمی بودن نظام شد.

امتیاز اول، حضور مردم در صحنه نظام و در عرصه فعالیت‌های انقلابی، مرهون نماز جمعه است؛ وقتی نماز با فضیلت جمعه در آمار بالای چند هزار نفری در هر شهر و روستا و در هر بخشی تشکیل می‌شود، طبیعی است به این وسیله مردم در عرصه نظام حضور پیدا می‌کنند، هم نسبت به بیان آن‌چه که مربوط به خواسته مردم و اقتضائات دینی مردم هست و هم در مقام تحصیل و مطالبه مردمی از مسئولان نظام در برابر نیازهای مردم یا کمبودهایی که در زندگی اجتماعی مردم وجود دارد.

امتیاز و موقعیت دوم نمازجمعه در جریان نظام، اتصال نظام حکومتی و مدیریت جامعه به اسلام و تمام موقعیت‌های توحیدی اعتقادی مردم هست، یعنی آن‌چه که باعث می‌شود مردم، نظام را نظام دینی بدانند و تمام جریان حکومتی و مدیریتی جامعه خودشان را به وسیله نظام به دین متصل بدانند، مسئله نماز جمعه است و به این وسیله، وقتی بنا شد نظام برای مردم نظام دینی شد، طبیعی است این نظام از پشتیبانی قوی و نیرومند مردمی به‌عنوان نظام دینی برخوردار خواهد بود.

امیدواریم هم مردم و نمازگزاران ما و هم جریان‌های مسئول و مدیر در اقامه این فریضه الهی موفق باشند و این خاصیت عظیم انقلابی در کشور و در جامعه دینی ما از توفیق سرشاری برخوردار باشد.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها