دبیر جشنواره فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت:

اختتامیه جشنواره ملی «شهادت قلم» اسفندماه برگزار می‌شود

ابوذر گفت: آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی شهادت قلم، اسفند سال جاری همزمان با موالید ماه شعبان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۶۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳ - 27July 2021

اختتامیه جشنواره ملی «شهادت قلم» اسفندماه برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «رضا ابوذر» دبیر نخستین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت، امروز در آیین رونمایی از پوستر و پایگاه اطلاع رسانی این جشنواره که در خانه موزه شهیدان زین الدین در قم برگزار شد، اظهار داشت: تقارن آیین رونمایی با ایام دهه ولایت و سالروز عملیات مرصاد که خود نیز در آن حضور داشتم، ان شاءالله تجسم بخش مسیری ولایی و نورانی منطبق بر آرمان‌های انقلاب و شهدا خواهد بود.

وی افزود: نخستین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت «شهادت قلم» به پیشنهاد اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم و نظر موافق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود و میزبانی قم، افتخار بزرگی است که نصیب همه ما در این استان شده است.

دبیر نخستین جشنواره «شهادت قلم» تاکید کرد: یکی از اساسی‌ترین مباحث هنری در زمینه فیلم، موضوع فیلمنامه نویسی است و در واقع اصل و اساس یک فیلم خوب را فیلمنامه آن تشکیل می‌دهد و می‌توان گفت نبود فیلمنامه‌های قوی از مشکلات ریشه‌ای محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: نیاز است با بسترسازی‌های مناسب، تمام جوانان هنرمند را به نوشتن فیلمنامه بخصوص در موضوع دفاع مقدس و مقاومت تشویق کنیم.

ابوذر با اشاره به اینکه موضوع جشنواره شهادت قلم، فیلمنامه‌های کوتاه است، افزود: بنا به دلایل فنی، نوشتن فیلمنامه کوتاه سخت‌تر از فیلمنامه بلند است و ما جشنواره مزبور را در سه حوزه برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: حوزه اول جشنواره شامل موضوعات کلی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان وطن، مدافعان حرم و جبهه مقاومت و مدافعان سلامت است.

مسئول انجمن سینمای جوانان استان قم با بیان اینکه بخش دوم جشنواره، اقتباسی است، عنوان کرد: در این بخش، ۴۰ کتاب از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم معرفی می‌شود و علاقمندان از همه کشور فیلمنامه‌های کوتاهی بر اساس مباحث مطرح شده در آن کتاب‌ها می‌نویسند.

وی موضوع «شهید زین الدین» را سومین حوزه جشنواره شهادت قلم خواند و افزود: این بخش قرار بود استانی برگزار شود، اما بدلیل وجود ویژگی‌های برجسته در شخصیت شهید زین الدین، در این زمینه نیز کتاب خاصی معرفی می‌شود و علاقمندان از سراسر کشور بر اساس آن در جشنواره شرکت می‌کنند.

ابوذر با تاکید بر اینکه جشنواره هویت ما است، به زمان بندی اجرای آن اشاره و تصریح کرد: پس از آیین رونمایی از پوستر و پایگاه اطلاع رسانی به آدرس:

www.shahadateghalam.ir

علاقمندان وارد این پایگاه شده و حداکثر تا ۱۵ آبان فیلمنامه‌های خود را در آن بارگذاری می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: داوری آثار در بهمن ماه سال جاری و مراسم اختتامیه نیز در اسفند ماه همزمان با موالید ماه شعبان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار