مدیرکل صدا و سیما قم:

فیلمنامه‌های قوی در حوزه ایثار و شهادت مورد حمایت قرار گیرند

حجت‌الاسلام «لطفی نیاسر» گفت: روی فیلمنامه‌های ضعیف نباید سرمایه گذاری کرد، اما فیلمنامه‌های قوی به منظور ساخت فیلم‌های اثربخش حوزه ایثار و شهادت باید مورد حمایت قرار گیرند.
کد خبر: ۴۶۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳ - 27July 2021

فیلمنامه‌های قوی در حوزه ایثار و شهادت مورد حمایت قرار گیرندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «محمد لطفی نیاسر» مدیرکل صدا و سیما مرکز قم امروز در آیین رونمایی از پوستر و پایگاه اطلاع رسانی جشنواره فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت که در خانه موزه شهیدان زین الدین قم برگزار شد، اظهار داشت: درونمایه هر کار هنری بخصوص آثار نمایشی، طرح و سناریو و فیلمنامه است و وجود فیلمنامه قوی، موجب ماندگاری آن اثر می‌شود.

وی با بیان اینکه در دنیا، از روی فیلمنامه‌های قوی صد‌ها رمان و فیلم و ... تدوین و ساخته می‌شود، افزود: ما سوژه داستانی کم نداریم به عنوان مثال سردار شهید محمود اخلاقی که در عملیات مرصاد به شهادت رسید، موقع پذیرش قطعنامه ناله می‌کرد و التماس به خدا می‌کرد، چون فکر می‌کرد توفیق شهادت از او سلب شده است.

لطفی نیاسر ادامه داد: برنامه «لالای» که از زبان مادران شهدا پخش می‌شود، بسیار کوتاه و تاثیرگذار است بخصوص آنکه مادری خودش لباس رزم را بر تن پاره وجودش می‌پوشاند و او را راهی جبهه می‌کند.

وی با اشاره به شاخصه شهدای مقاومت از لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) ادامه داد: اینطور نبود که این شهدای والامقام در محاصره دشمن تکفیری به شهادت برسند بلکه همواره در حال فتح و پیشروی بودند و شربت شهادت را نوشیدند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های هنری جوانان هنرمند قم که در سطح کشور مطرح هستند، به بهترین وجه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: هر دستگاهی بودجه برای ساخت فیلم دارد، تا زمانی که فیلمنامه مناسب نداشته باشد، سرمایه گذاری نکند، اما اگر فیلمنامه قوی داشت، حتما برای ساخت فیلم آن اقدام کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار