مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ارومیه:

تبیین خطبه غدیر مهم‌ترین رسالت مسلمانان است

حجت‌الاسلام «رستمی» گفت: مهم‌ترین اقدام که در روز عید غدیرخم باید انجام داد تبیین خطبه غدیر و آگاهی‌رسانی به جوانان است.
کد خبر: ۴۶۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴ - 28July 2021

تبیین خطبه غدیر مهم‌ترین رسالت مسلمانان است

به گزارش دفاع‌پرس  از ارومیه، حجت الاسلام «محمد رستمی»، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ارومیه، امروز در گرهمایی تبینی و ترویجی میثاق سربازان با ولایت که به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم در حسینه دوم بهمن ستاد ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در روز هیجدهم ذیحجه سال دهم هجری مهمترین واقعه اعتقادی تاریخ اسلام اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در آن روز پیامبر اکرم (ص) از جانب خداوند، حضرت علی علیه السلام را به پیشوایی امت اسلام به طور رسمی منصوب نمودند، این رویداد مهم اعتقادی همان روز جشن گرفته شد، مسلمانان دسته دسته برای تهنیت به حضور امیرالمومنین رفتند و مقام سرپرستی و ولایت ایشان را به آن حضرت تبریک گفتند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ارومیه اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) از این روز به عنوان «برترین عید امت» یاد کرده‌اند، بنابراین مسلمانان هر ساله این روز را جشن می گیرند و اعمال و آداب مربوط به آن را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام رستمی گفت: مسلمانان هنگامی که در روز غدیر به یکدیگر می رسند، دست یکدیگر را می فشارند و می گویند: «الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین و الائمه المعصومین ـ علیهم السلام».

وی تصریح کرد: مهم‌ترین اقدام که در روز عید غدیرخم باید انجام داد تبیین خطبه غدیر و آگاهی‌رسانی به جوانان است چرا که اگر این پیام به خوبی به مردم منتقل شود در آن روز عید واقعی خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها