حجله عروسی شهید «علی‌اکبر غلامی» در محفل عرشیان

شهید «علی‌اکبر غلامی» از تکاوران زبده ارتش بود که یک هفته قبل از مراسم عروسی، بر اثر حوادث ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۶۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۱ - 30July 2021

شهید «علی اکبر غلامی»؛ حجله عروسی در محفل عرشیانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور بندگان عارف و برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثار، شجاعت، رشادت و جوانمردی در وجودشان موج می‌زند.

جوانانی برومندی که در راه دفاع از آرمان‌های عاشورایی نظام مقدس جمهوری اسلامی، حماسه‌های بی بدیل خلق کردند و همچون اسطوره مقاومت و پیروزی، بر بلندای تاریخ ایستادند.

«علی اکبر غلامی» فرزند محمدعلی روز اول تیرماه سال ۱۳۴۱ در روستای انجیله از توابع بخش خلجستان قم به دنیا آمد. او تحصیلاتش را تا پایان دوره راهنمایی ادامه داد و همزمان به کار کشاورزی نیز اشتغال داشت و با رسیدن به سن سربازی، نامش در زمره دلاورمردان تیپ ۵۸ ذوالفقار ارتش در رسته تکاوری و کماندویی ثبت شد.

پنجم مرداد سال ۱۳۶۲ درست یک هفته قبل از برگزاری مراسم عروسی «علی اکبر»، زمانی که کارت‌های مراسم در حال توزیع بود، این جوان رشید در تنگه ابوقریب عراق بر اثر ضربه مغزی ناشی از سانحه رانندگی تردد در خط مقدم به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از مراسم تشییع باشکوه، به عنوان نخستین شهید روستای انجیله، در همین روستا به خاک سپرده شد.

شهید غلامی در بخشی از وصیتنامه‌اش می‌نویسد:

سفارش من به ملت قهرمان ایران این است که امام را یارى کنید... وقت امتحان است. با سختی‌ها بسازید زیرا امام اول شیعیان این سخنان را مى‌گویند. به هیچ وجه ناراحتى نکنید و براى استقامت خود بکوشید تا مشتى بر دهان ضد انقلاب زده باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار