انتقاد صنعاء از مواضع فریبکارانه آمریکا درباره یمن

سخنگوی انصارالله گفت که آمریکا کاملاً در کنار ائتلاف متجاوز ایستاده و هر زمانی که نیرو‌های ائتلاف در میدان شکست می‌خورند، گفتمان واشنگتن تغییر می‌کند و به آتش‌بس فرا می‌خواند.
کد خبر: ۴۶۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ - 29July 2021

انتقاد صنعاء از مواضع فریبکارانه آمریکا درباره یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «تیم لیندرکینگ» نماینده ویژه آمریکا در امور یمن، روز چهارشنبه (دیروز) به عربستان سعودی سفر و با مقامات این کشور و نیز مقامات دولت مستعفی یمن دیدار کرد.

وزارت خارجه آمریکا دیروز اتهاماتی به دولت نجات ملی یمن زد و در ادامه مدعی ارائه پیشنهاد جدید در مقابل توقف درگیری‌ها در مأرب (تقریبا در مرکز یمن) خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد، این پیشنهاد شامل توقف عملیات نظامی نیرو‌های صنعاء در مأرب است و واشنگتن هم در مقابل تلاش می‌کند محاصره تحمیل شده بر یمن از سوی ائتلاف سعودی را بردارد.

در اولین واکنش، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت ملی مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در توییتر خود نوشت، تجدید موضع حمایتی آمریکا از ائتلاف متجاوز ثابت می‌کند که آمریکا در پشت پرده این تجاوز و محاصره یمن ایستاده و این خود یک شاهد بر حقیقت نبرد در یمن است. این مواضع کاملاً با اظهارات و دعوت‌های مکرر آمریکا به تحقق صلح در یمن در تضاد است.

عبدالسلام در هشتم ماه جاری میلادی (ژوئیه) هم گفته بود، سیاست فریبکارانه آمریکا در برابر هر تحول میدانی آشکار می‎شود و نشان می‌دهد که حقیقت این نبرد در راستای منافع چه کسی ست.

وی افزود، پس از شکست نیرو‌های ائتلاف در جبهه «البیضاء»، گفتمان واشنگتن تغییر خواهد کرد و خواستار صلح و آتش‌بس خواهد شد. زمانی که نیرو‌های وابسته به ائتلاف و آمریکا در میدان شکست می‌خورند، واشنگتن به سرعت گفتمان خود را تغییر می‌دهد تا با فریب، ورق‌ها را برگرداند و تغییر دهد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها