توافق قریب‌الوقوع صنعاء و قبایل شبوه برای اخراج نیرو‌های ائتلاف سعودی

یک وب‌سایت یمنی اعلام کرد، به‌زودی توافقی میان صنعاء و قبایل یک استان در جنوب یمن امضاء خواهد شد که به موجب آن قبایل متعهد می‎‌شوند نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی را از مناطق تحت تسلط خود بیرون کنند.
کد خبر: ۴۶۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ - 29July 2021

توافق قریب الوقوع صنعاء و قبال شبوه برای اخراج نیرو‌های ائتلاف سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع آگاه در کمیته آشتی قبیله‌ای وابسته به صنعاء اعلام کردند، شیوخ قبایل استان «شبوه» در جنوب یمن به‌زودی توافقی با نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امضا خواهند کرد؛ نیرو‌هایی که برخی از آن‌ها اکنون به شهر «بیحان» در شبوه رسیده‌اند.

بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، بنا به این توافق، قبایل شبوه نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی را از مناطق تحت تسلط خود بیرون خواهند کرد و در مقابل، مناطق مذکور به میدان جنگ میان نیرو‌های صنعاء و ائتلاف سعودی تبدیل نخواهد شد.

در همین زمینه منابع نزدیک به شیخ «ضیف‌الله رسام» رئیس شورای آشتی قبیله‌ای اعلام کردند، هیأتی از قبال بیحان به منظور هماهنگی در این خصوص به صنعاء رفته‌اند.

طی روز‌های اخیر نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیشروی‌های خوبی در مناطق وابسته به بیحان در استان شبوه داشته‌اند، استانی که سرشار از منابع نفتی است.

در همین ارتباط، روز چهارشنبه (دیروز) نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به پیشروی در مناطق میان استان «صنعاء» و استان‌های «شبوه» (جنوب) و «مأرب» (تقریبا در مرکز یمن) شدند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار