شاعری که سلام آقا را به بچه‌های افغانستان رساند

روایت زنده‌یاد رجایی از دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی

زنده‌یاد محمدسرور رجایی در آخرین دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی که دو سال پیش برگزار شد، کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» را در حاشیه این دیدار به رهبر تقدیم کرد. آقا هم به او گفتند: سلام مرا به بچه‌های افغانستان برسان.
کد خبر: ۴۶۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ - 29July 2021

روایت زنده‌یاد رجایی از دیدار با رهبر/ شاعری که سلام آقا را به بچه‌های افغانستان رساندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمدسرور رجایی، نویسنده کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» که بامداد امروز (پنجشنبه) در ۵۲ سالگی و بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت. وی دو سال و چندی پیش در حاشیه دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» را تقدیم رهبر انقلاب کرد و ایشان به این شاعر فرمودند: سلام مرا به بچه‌های افغانستان برسانید.

بر اساس این گزارش، ۳۱ اردیبهشت ۹۸ و در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) اهالی شعر و ادب با رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) دیدار داشتند. یکی از اتفاقاتی که در حاشیه این دیدار معمول است، تلاش نویسندگان برای تقدیم اثرشان به محضر رهبر انقلاب است تا مهمان گفت‌وگویی کوتاه باشند.

زنده‌یاد محمد سرور رجایی، نویسنده کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» در حاشیه این دیدار، این کتاب را تقدیم رهبر معظم انقلاب کرد. وی سپس در گفت‌وگویی درباره گفت‌وگوی کوتاهش با رهبر انقلاب اسلامی گفت: «وقتی کتاب را به ایشان دادم، گفتم: «این کتاب مجموعه‌ای از خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس است.»

آقا فرمودند: احسنت.

از من پرسیدند: ساکن کجایی؟ گفتم تهران.

حضرت آقا همان‌طوری که کتاب را تورق می‌کردند، در توضیح عکس شهید احمدرضا سعیدی گفتم: «این شهید ایرانی است که در افغانستان شهید شده و مزارش هم در افغانستان است.»

ایشان پرسیدند: چه وقت پیش شهید شده است؟

گفتم: سال ۵۹ در زمان تهاجم شوروی به افغانستان.

به دقت به عکس‌های کتاب و متن کتاب نگاه کردند و در پایان فرمودند: «سلامم را به بچه‌های افغانستان برسان. این کتاب را هم می‌خوانم.»

منبع: فارس

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها