فرمانده لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) در عملیات مرصاد:

رزمندگان اسلام منافقین را در عملیات مرصاد زمین‌گیر کردند

سردار «ناصح» گفت: منافقین به دنبال اعلام‌ حکومت جمهوری دموکراتیک بودند اما با خط محکمی که در تنگه چارزبر ایجاد شد آن‌ها را زمین‌گیر کردیم.
کد خبر: ۴۶۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴ - 29July 2021

منافقین به دنبال اعلام‌ حکومت جمهوری دموکراتیک بودند/ دشمن در عملیات مرصاد زمین‌گیر شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، سردار «اسدالله ناصح» فرمانده لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) در عملیات مرصاد عصر امروز در مراسم بزرگداشت عملیات مرصاد که در مصلی کرج برگزار شد، با اشاره به وضعیت جبهه‌های ما در عملیات مرصاد اظهار داشت: عراق با عملیات شیمیایی و بهره‌گیری از تجهیزاتی که دنیا در اختیارش قرار داده بود، فاو را پس گرفت. دشمن جبهه به جبهه جلو رفت تا به مرصاد رسید، عمده فرماندهان سپاه در غرب کشور بودند که عراق از جنوب علیه ایران برخاست. ارتش در نفت شهر مستقر شده و آیت‌الله هاشمی نماینده امام خمینی (ره) در جنگ بود. پس از تشکیل خط قصر شیرین با فرمانده دشت دیره دیدار و اعلام کردم که با توجه به اینکه عراق در جنوب به مبارزه با ایران پرداخته احتیاط کنند.

سردار ناصح با اشاره به اینکه بدترین بمباران علیه پادگان ابوذر کرمانشاه در سال 1363 صورت گرفت، مطرح کرد: قبل از عملیات مرصاد، نیروهای احتیاطی در کرمانشاه تعیین و به من اعلام شد که به سمت گیلانغرب بروم. با رسیدن به قرارگاه تاکتیکی تیپ مسلم گیلان متوجه شدم که نیروهای دشمن پیاده و با تانک در حال حرکت به سمت مناطق ایران هستند.

فرمانده لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) در عملیات مرصاد با بیان اینکه ساعت 9 صبح خط سقوط کرد و ما از قصر شیرین خبری نداشتیم، عنوان کرد: زمانی که به قرارگاه گیلانغرب بازگشتیم، مردم در حال تخلیه روستاها بودند. وضعیت بهم ریخته و تجهیز منطقه و دریافت نیرو دشوار بود. در آن شرایط گزارشی از وضعیت عراقی‌ها تهیه کردم و به آیت‌الله هاشمی که عازم کرمانشاه شده بود دادم.

وی با اشاره به بسیج نیروها خاطرنشان کرد: تا زمان ورود محسن رضایی سردار وحیدی فرمانده غرب بود و منافقین جنگ را اهرمی می‌دانست که جمهوری اسلامی پشت آن ایستاده است؛ در نتیجه فراخوان زدند تا 5 هزار و 500 نفر را در عراق سازماندهی کنند. منافقین با عملیات فروغ جاویدان شعار مهران تا تهران سر دادند که طی ۴۸ ساعت خود را به پایتخت برسانند.

سردار ناصح بیان داشت: عراق خط را شکست که مانعی برای منافقان وجود نداشته باشد. نیروهای منسجمی در اسلام‌آباد برای رویارویی با منافقین حضور نداشتند. منافقین در مراحل اولیه درگیری تعدادی را به اسارت گرفتند و ۱۳ سرباز و بسیجی را دست‌بسته در کرند غرب اعدام کردند. منافقین به دنبال اعلام‌ حکومت جمهوری دموکراتیک بودند اما با خط محکمی که در تنگه چارزبر ایجاد شد آن‌ها را زمین‌گیر کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار