یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

لزوم تشکیل «دولت انقلابی» در تراز انقلاب اسلامی

امروز نظام اسلامی ماموریت‌های سنگینی برعهده دارد و رئیس جمهور آینده که قرار است در روز‌های آتی سکاندار دولت سیزدهم باشد، باید با درایت و تلاش مستمر کشور را به آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی برساند.
کد خبر: ۴۶۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ - 03August 2021

لزوم تشکیل «دولت انقلابی» در تراز انقلاب اسلامیگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس _ سمانه حسن‌خانی؛ انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ پس از سال‌ها خفقان، استبداد، ظلم و کشت و کشتار رژیم پهلوی به ثمر نشست.

انقلابی که پس از ۴۰ سال و اندی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین پدیده‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی عصر حاضر است کـه توانست در مسائل سیاسى جهان و منطقه نقش تعیین کننده داشته باشد.

این اتفاق بزرگ قرن با آگاهی‌هاى عمیقى که در میان ملت‌هاى مسلمان جهان به ویژه در کشورهاى اسلامى به وجود آورد؛ زمینه تحولات سیاسى ازجمله بینش‌ها، گرایش‌ها و سازماندهی‌هاى سیاسى مختلفی را فراهم کرد.

کشور‌های اسلامی از جمله مصر، تونس، الجزایر، نیجریه، سودان و... با الگوبرداری از رخداد سیاسی بزرگ انقلاب اسلامی توانستند در برابر استبداد و استعمار حکومتشان ایستادگی کرده و به استقلال برسند و اجازه ندادند استکبار بر آن‌ها غلبه کند؛ بنابراین وقوع انقلاب اسلامی بار دیگر توانست اسلام را به یک قدرت تعیین کننده در جهان مطرح کند و وحدت بزرگ جهان اسلام را در برابر اسـتعمار پدید آورد.

در کنار این تحولات سیاسی امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران هم ثمره شیرینی است که انقلاب اسلامی به ارمغان آورد تا در دهه پنجم انقلاب به خود ببالیم که همچنان در خاورمیانه همیشه ناآرام، باثبات و پایدار به رشد و شکوفایی در عرصه‌های مختلف پزشکی، هسته‌ای، نظامی و ...... رسیده‌ایم.

دشمنان ایران اسلامی که همواره در کمین نشستند تا به درخت تنومند انقلاب ۴۰ ساله ما ضربه بزنند، در سال‌های اخیر باز هم با توطئه‎‌ها و ترور‌های مختلف، تحریم و فشار اقتصادی نقشه شومشان را اجرا کردند، اما نیرنگ و ظلمشان به برکت خون شهدا، امام خمینی (ره) و هوشیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش بر آب شد.

اخیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین دیدار با اعضای هیئت دولت دوازدهم بار دیگر به موضوع انقلاب اسلامی اشاره کردند و گفتند: «فرصت خدمت به مردم یک نعمت بزرگ است و باید آن را قدر دانست، شکر این نعمت آن است از همه توان برای پیشبرد اهداف انقلاب استفاده شود، زیرا ما یک کشور انقلابی هستیم و مردم برای رسیدن به اهداف انقلاب فداکاری زیادی کردند.»

با توجه به اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز نظام اسلامی ماموریت‌های سنگینی برعهده دارد و رئیس جمهور آینده که قرار است در روز‌های آتی سکاندار دولت سیزدهم باشد، باید با درایت و تلاش مستمر کشور را به آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی برساند.

قرار گرفتن در مسیر پیشرفت و رشد و تعالی جامعه در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... از اهداف مهم و اساسی است که به دولتی مقتدر و توانا نیازمند است. توانایی و اختیارات فراوانی از لحاظ قانونی متوجه رئیس‌جمهور است؛ رئیس دولت آینده باید انقلابی، عدالت خواه و ضد فساد باشد تا بتواند در مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب ایستادگی کند.

ملت ایران پس از ۴۰ سال و اندی از گذشتن عمر انقلاب اسلامی همچنان خود را در متن انقلاب اسلامی می‌دانند؛ چون آگاهی انقلابی مردم را مطالبه‌گر کرده است و امروز تداوم نظام اسلامی با رشد آگاهی انقلابی مردم عجین شده و این روحیه انقلابی‌گری مرهون تدابیر حکیمانه امام خامنه‌ای است.

ایشان علی‌رغم همه دشواری‌ها ونامهربانی‌های جریان‌های مختلف سیاسی کشور اهداف و آرمان‌های انقلاب را زنده نگه داشتند و با جمله معروف «من انقلابی‌ام نه دیپلمات» این پیام را به گوش دوست و دشمن رساندند که تحت هیچ شرایطی دست از گفتمان و اصول انقلاب اسلامی بر نخواهند داشت.

امام خامنه‌ای همچنین شرایط امروز کشور را بیش از پیش برای مطالبه دولت انقلابی مهیا کردند و بر لزوم تشکیل دولت جوان انقلابی تاکید کردند؛ بنابراین اعتقاد به جوانان و توجه به اندیشه آنان در اداره کشور می‌تواند نوید دهنده رشد و توسعه کشور شود و وضعیت اسف‌بار اقتصادی امروز را می‌تواند سرو سامان دهد.

دولت جوان و حزب‌الهی به اصول و مبانی انقلاب اسلامی مقید است و دغدغه اصلیش حل مسائل مردم بر اساس نظام برآمده از اندیشه اصیل انقلاب اسلامی است.

همچنین دولت جوان انقلابی با برخورداری از روحیه جهادی می‌تواند با نشاط، تلاش و انگیزه مضاعف برای حل مشکلات کلان کشور برنامه داشته باشد وبه جای بهانه‌تراشی برای رها شدن از مسئولیت‌ها، از تمام ظرفیت‌های موجود کشور برای رفع موانع حرکتی نظام اسلامی به سمت اهداف متعالی بهره خواهد برد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار