شهادت، کمترین پاداش غیرتمندی شهید «خوش‌سیر» شد + تصاویر

شهید اسماعیل خوش‌سیر که نامش را به دلیل همزمانی به دنیا آمدنش با عید قربان اسماعیل گذاشته بودند در آخرین روز‌های جنگ و همزمان با عید قربان در عملیات مرصاد به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۶۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰ - 03August 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «کاوه ذاکری» از رزمندگان تخریب‌چی لشکر ۱۰ سیدالشهدا درباره شهید اسماعیل خوش سیر که پس از امضای قطعنامه به شهادت رسید روایت کرد:

روز‌های قبل از قطعنامه، اسماعیل خدمت سربازیش در گردان تخریب لشکر ۱۰ تمام شد و تسویه حساب کرد و به تهران آمد. هنوز چند روزی نگذشته بود که قطعنامه پذیرفته و بعد هم هجوم مجدد عراق به خاک کشورمان آغاز شد. اسماعیل تا خبردار شد بدون اینکه اعزام بگیرد و از طریق مراجع رسمی اعزام بشود بلادرنگ خودش را به جبهه رساند. آن زمان گردان تخریب خیلی نیازمند بچه‌های با تجربه‌ای مثل اسماعیل بود.

قربانی عید قربان در آخرین دقایق جنگ+ تصاویر

وقتی برای ماموریت مین‌گذاری برای مقابله با پاتک‌های دشمن به سمت پاسگاه زید می‌رفتیم در مسیر به اسماعیل گفتم: اسماعیل خیلی مواظب خودت باش که چیزیت نشه، اما او فقط می‌خندید. تا اینکه اسماعیل ترکش بزرگی به پهلوش خورد و به شهادت رسید.

پیکر مطهر اسماعیل را تحویل معراج شهدا دادیم و به سمت مقرمان برمی‌گشتیم که وسط راه یادم آمد اسماعیل بدون اعزام به جبهه آمده بود و پلاک جنگی نگرفته و هیچ اوراق هویتی همراهش نیست.

قربانی عید قربان در آخرین دقایق جنگ+ تصاویر

زود ماشین را سر و ته کردیم و برگشتیم معراج و به مسوولین معراج قضیه را گفتیم. آن‌ها هم سردخانه را باز کردند و ما مجددا سراغ اسماعیل رفتیم، مشخصاتش را روی کاغذ نوشتیم تا مبادا مجهول الهویه به عقب برگردد.

یادش بخیر، اسماعیل شهید دوم خانواده خوش سیر بود و برادرش ابراهیم هم در کربلای ۵ به شهادت رسیده بود. اسماعیل چند روز بعد از عید فربان سال ۶۷ به معراج رفت و جزو آخرین شهدای تخریب لشکر ۱۰ شد.

قربانی عید قربان در آخرین دقایق جنگ+ تصاویر

تخریبچی شهید اسماعیل خوش سیر در روز اول فروردین سال ۴۶ که مصادف با شب عید قربان بود، در شهرری به دنیا آمد و نامش را به این مناسبت اسماعیل گذاشتند و اسماعیل چند روز بعد از عید قربان سال ۶۷ به قربانگاه پاسگاه زید رفت و آسمانی شد.

قربانی عید قربان در آخرین دقایق جنگ+ تصاویر

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار