سیری در زندگی و رزم سرباز شهید «محمد یوسفی»

سرباز شهید محمد یوسفی بزچلویی ستاره‌ای از آسمان ایثار و شهادت است که در راه دفاع از وطن به دست اشرار و ضد انقلاب به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۶۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹ - 03August 2021

سیری در زندگی و رزم سرباز شهید «محمد یوسفی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ سازی است به طوری که رزمندگان اسلام در پرتو این فرهنگ عاشورایی، خودگذشتی‌ها و ایثارگری‌های فراوانی را حتی با بذل جان خود نشان دادند.

شهید محمد یوسفی بزچلویی فرزند مرتضی از جمله شهیدان والامقامی است که در راه دفاع از آرمان‌های مقدس نظام اسلامی به دست جریان نفاق به شهادت رسید.

این شهید عزیز در اول اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۰، در روستای چزان از توابع اراک چشم به جهان گشود. وی تا دوم متوسطه در رشته ریاضی درس خواند سپس به عنوان سرباز ارتش در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت.

شهید یوسفی جمعی گردان ۱۳۲ لشکر ۶۴ پیاده ارومیه بود که در دهم مرداد ماه سال ۱۳۶۲، هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب در پیرانشهر به شهادت رسید و پیکر مطهرش سیزدهم مرداد در گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر (ع) قم به خاک سپرده شد.

در فراز‌هایی از وصیتنامه شهید یوسفی آمده است: «انسان رفتنى است پس چه بهتر که در راه فى سبیل الله جان خود را نثار کند. همیشه خوشحال باشید و ناراحتى به دل خود راه ندهید. مادر عزیزم خوشحال باش که فرزندت در خدمت مقدس سربازى در راه خدمت به اسلام و مسلمین جان خود را از دست داده است»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار