گرامیداشت روز خانواده به میزبانی فرهنگسرای خانواده

فرهنگسرای خانواده به مناسبت گرامیداشت روز خانواده با توجه به شرایط شیوع کرونا ویژه‌برنامه‌هایی فرهنگی و اجتماعی را به صورت مجازی با هدف ارتقای کیفیت زندگی، تحکیم بنیان خانواده و ارتقای نشاط در خانواده‌ها برگزار می‌کند.
کد خبر: ۴۶۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ - 04August 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، فرهنگسرای خانواده به مناسبت گرامیداشت روز خانواده با توجه به شرایط شیوع کرونا ویژه‌برنامه‌هایی فرهنگی و اجتماعی را به صورت مجازی با هدف ارتقای کیفیت زندگی، تحکیم بنیان خانواده و ارتقای نشاط در خانواده‌ها برگزار می‌کند.

این ویژه‌برنامه‌ها به مناسبت روز خانواده برای بهره‌مندی شهروندان از برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی برای غنی‌سازی اوقات فراغت آن‌ها در ایام شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی اجباری در قالب کلیپ، فتوکلیپ، پادکست و ... از ۱۴ تا ۱۸ مرداد به همت این مرکز در فضای مجازی برگزار می‌شود.

شیوا مقدم رئیس فرهنگسرای خانواده درباره برنامه‌های این فرهنگسرا به مناسبت روز خانواده اظهار داشت: آلبوم موسیقی «پناه» با رویکرد کارکرد‌ها و ویژگی‌های خانواده در قالب هشت قطعه موسیقی با موضوع‌هایی همچون خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ با همکاری مدیریت موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تهیه و منتشر می‌شود.

وی افزود: فراخوان مسابقه نمایشنامه‌نویسی شفق در سه بخش نمایشنامه صحنه‌ای، عروسکی کودک و خیابانی منتشر می‌شود و نمایشنامه برندگان مسابقه گردآوری و در قالب کتاب مجازی در اختیار گروه‌های نمایشی قرار می‌گیرد.

گرامیداشت روز خانواده به میزبانی فرهنگسرای خانواده

 

مقدم ادامه داد: با توجه به اهداف فرهنگسرای خانواده برای معرفی کتاب‌های فاخر و کتاب‌هایی که می‌تواند برای زوجین در زمینه تحکیم روابط عاطفی و روابط با فرزندان و نوجوانان و فرزندپروری راهگشا باشد، بخش خانواده با کتاب به صورت کتابخانه مجازی در سایت فرهنگسرای خانواده به نشانی https://khanevadeh.farhangsara.ir/ راه‌اندازی و حدود ۲۰ عنوان نماکتاب برای بهره‌مندی شهروندان در سایت بارگذاری می‌شود.

وی گفت: همچنین در برنامه «خانواده با کتاب» به منظور تشویق خانواده‌ها به مطالعه، کتاب‌های «یک فنجان محبت»، «پنج زبان عشق» و «باهم بودن در دنیای فاصله‌ها» به صورت ویدیوکلیپ معرفی می‌شود.

رئیس فرهنگسرای خانواده خاطرنشان کرد: با توجه به نقش اساسی و مهم روابط عاطفی در ازدواج ویدیوکلیپ سخنان غلامعلی افروز (استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس شورای اندیشه‌ورز خانواده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران)، سیدکاظم فروتن (عضو شورای اندیشه‌ورز خانواده) درباره زندگی مشترک زوجین و رفتار زن و شوهر منتشر می‌شود.

وی افزود: «نمایشگاه خانواده ما» با موضوع فعالیت‌های مشترک یک مادر و دختر در عرصه هنر‌های تجسمی و موشن‌گرافی با موضوع فرزندپروی و تاثیر اقتصاد در تحکیم خانواده به منظور گرامیداشت روز خانواده منتشر می‌شود.

مقدم درباره برنامه‌های فرهنگسرای خانواده برای جلوگیری از آسیب تک‌فرزندی و فرهنگسازی در این زمینه اظهار داشت: همیشه نگران این هستیم که وقتی فرزندمان به مرحله دیگری از زندگی وارد شود آیا پشتوانه اقتصادی خوبی دارد یا خیر، اما گاهی فراموش می‌کنیم فرزند علاوه بر پشتوانه اقتصادی، به پشتوانه عاطفی که همان وجود خواهر و برادر است هم نیاز دارد، ما به خانواده به عنوان مرکز عواطف نگاه می‌کنیم در همین راستا تولیداتی با عنوان «دلخوشی یعنی» در فضای مجازی منتشر می‌شود.

رئیس فرهنگسرای خانواده، «چراغ خانه»، «هنرنوشت»، «رایحه زندگی» و «نوردیده» با رویکرد پایدارسازی و قوام‌بخشی به روابط عاطفی و خانوادگی را از دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا به مناسبت روز خانواده عنوان کرد.

به گزارش دفاع‌پرس، از سال ۱۳۸۶ روز ۲۵ ذیحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است؛ علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره دهر که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است. این سوره در شأن اهل بیت پیامبر (ص) است و به همین مناسبت از سوی شورای فرهنگ عمومی همراه با تکریم بازنشستگان روز خانواده نیز نام گذاری شده است.

شهروندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگسرای خانواده می‌توانند به صفحه‌های این فرهنگسرا در فضای مجازی به نشانی FARHANGSARA_KHANEVADE@ و KETABKHANEKHANEVADE@ مراجعه کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها