مدیر کتابفروشی «آوند» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب به چرخه فعالیت کتابفروشان کمک می‌کند

عمرانلو با بیان اینکه اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب به صورت مقطعی می‌تواند به چرخه فعالیت کتابفروشان کمک کند، گفت: به دنبال افزایش هزینه‌ها مثل بالا رفتن ۴۰ درصدی دستمزد در سال جاری این طرح‌ها به تنهایی پاسخگوی حجم مشکلات کتابفروشان نیست.
کد خبر: ۴۶۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ - 04August 2021

اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب به چرخه فعالیت کتابفروشان کمک کندمهدی عمرانلو مدیر کتابفروشی «آوند»، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به مشکلات کتابفروشان در شرایط کنونی در خصوص برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) اظهار داشت: در دوران کرونا همه صنایع و مشاغل آسیب دیده‌اند، اما به‌نظرم وضعیت صنعت نشر و حوزه کتابفروشی به مرحله بحرانی رسیده است و اجرای طرح‌های حمایتی ضرورتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

مدیر کتابفروشی «آوند» ادامه داد: البته باید گفت که برخی از طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مثل طرح‌های فصلی فروش کتاب در یک بازه‌های زمانی به عنوان مسکن برای صنعت نشر عمل می‌کردند.

وی با اشاره به فراز و نشیب کتابفروشی‌ها در شرایط حاد کرونایی، عنوان کرد: این روز‌ها با موج‌های شدید کرونا فعالیت و فروش کتابفروشی‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد، زیرا مردم کمتر ریسک می‌کنند که از خانه خارج شوند و کتاب خریداری کنند.

این کتابفروش با بیان اینکه اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب به صورت مقطعی می‌تواند به چرخه فعالیت کتابفروشان کمک کند، اظهار کرد: اما مساله اینجا است که به دنبال افزایش هزینه‌ها مثل بالا رفتن ۴۰ درصدی دستمزد در سال جاری این طرح‌ها به تنهایی پاسخگوی حجم مشکلات کتابفروشان نیست.

عمرانلو همچنین به تمایل خرید آنلاین و اینترنتی کتاب از سوی مخاطبان اشاره کرد و افزود: کتابفروشی‌های آنلاین با تخفیف‌های بالایی که بر روی سایت‌های خود قرار می‌دهند این فرصت را از کتابفروشان دنیای واقعی گرفته‌اند که مشتری داشته باشند و حتی هزینه‌های روزمره خود را پوشش دهند.

وی تصریح کرد: ۲۰ درصد تخفیف پیش‌بینی شده برای این طرح برای کتابفروشان معقول و مناسب است، اما متاسفانه مخاطب تخفیف‌های ۲۵ تا ۳۰ درصدی را در کتابفروشی‌های آنلاین می‌بیند و به سمت آن‌ها می‌رود که همین موضوع شرایط کار را برای ما سخت کرده است.

مدیر کتابفروشی آوند همچنین بر لزوم حل مشکلات زیربنایی در حوزه تولید کتاب تاکید کرد و در پایان گفت: به نظرم بهتر است که در دوره‌های آتی و هم‌زمان با سایر طرح‌های حمایتی زمینه‌ها و بستر‌های رفع مشکلات زیربنایی نشر مورد توجه قرار گیرد تا مجبور نباشیم با مسکن‌ها به دنبال التیام مشکلات باشیم.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها