با عنوان رفیق راه برگزار شد؛

آیین گرامیداشت نوزدهمین سالگرد رجعت و خاکسپاری پیکر شهید «شفیعی» در قم

آیین گرامیداشت نوزدهمین سالگرد رجعت و خاکسپاری پیکر مطهر شهید «محمد رضا شفیعی»، با عنوان «رفیق راه» با حضور جمعی از همرزمان شهید در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱ - 04August 2021

آیین گرامیداشت نوزدهمین سالگرد خاکسپاری پیکر شهید «شفیعی» در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین گرامیداشت نوزدهمین سالگرد رجعت و خاکسپاری پیکر مطهر شهید محمد رضا شفیعی، با عنوان «رفیق راه» و با حضور جمعی از راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس بر سر مزار شهید در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.

سردار «حاج حسین کاجی» همرزم شهید شفیعی و راوی کتاب «۱۶ سال بعد» با تاکید بر ضرورت تبیین و ترویج فضائل و آرمان‌های شهدا در جامعه به عنوان یک مسئولیت مهم، اظهار داشت: مادر شهید شفیعی که خدمت حضرت آقا مشرف می‌شوند، ایشان به مادر شهید شفیعی می‌فرمایند: من محمدرضا را ویژه دوست دارم.

وی افزود: همانند شهید شفیعی شهدای دیگری نیز داریم که ویژگی‌های آن‌ها را نگفته ایم و مردم در مورد آن‌ها چیزی نشنیده اند و بخصوص خیلی از هم رزمان شهید شفیعی هستند که از آن‌ها برای نسل جوان نگفتیم. شهید شفیعی نه پدرش آیت الله بود نه مادرش استاد دانشگاه بود بلکه هر دو بی سواد بودند و این پسر را طوری با روزی حلال تربیت کردند که به این مقام برسد.

کاجی با تشریح نحوه شهادت شهید شفیعی گفت: این شهید عزیز درچهارم دی ماه سال ۶۴ در جریان عملیات کربلای۴ بعد از مجروحیت شدید، اسیر می‌شود و ۱۱ روز بعد بر اثر شکنجه بعثیون به شهادت می‌رسد و خدا می‌داند در این مدت اسارت با خدا و اهل بیت (ع) چه گفته بود که بعد از ۱۶ سال که جنازه اش سالم به ایران بازگردانده شد.

وی با بیان راز سالم ماندن جنازه شهید شفیعی پس از ۱۶ سال عنوان کرد: شهید شفیعی هیچ وقت نماز شبش ترک نمی‌شد، مداومت بر غسل جمعه داشت، دائماً با وضو بود و هر وقت زیارت عاشورا می‌خواند اشک‌هایش را به بدنش می‌مالید و جالب اینکه جمعه وقتی برای ما آب می‌آوردند، آب را نمی‌خورد و آن را برای غسل نگه می‌داشت.

این راوی دفاع مقدس ادامه داد: یک نفر از کنیا آمد پیش من تا در مورد این شهید مستندی بسازد، ولی ما تاکنون چند مستند درباره این شهید ساخته ایم؟! گلزار شهدای قم استثنایی‌ترین گلزار شهدای دنیا است و هر قطعه و هر قبر داستان مخصوص خود را دارد و تنها گلزاری که از بیش ۱۰ ملیت مختلف شهید دارد.

هنگامی که صلیب سرخ از شهادت محمدرضا شفیعی در اسارتگاه عراق آگاه می‌شود، مسئولان بعثی را موظف می‌کند برای او قبری در شهر کاظمین در نظر بگیرند و او را دفن می‌کنند. پس از ۱۶ سال پیکر این رزمنده قمی تفحص می‌شود و پیکر مطهرش سالم نمایان می‌شود؛ پیکر این شهید والامقام در تاریخ ۱۴ مرداد ماه ۱۳۸۱ به کشور بازگشت و در قطعه ۲ گلزار شهدای علی بن جعفر قم به خاک سپرده شد.

زندگی نامه شهید شفیعی در قالب کتاب «شانزده سال بعد» به روایت سردار حاج حسین کاجی به چاپ رسیده و علاقه‌مندان میتوانند جهت خرید این کتاب به سایت انتشارات یاران به آدرس www.hamasehyaran.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار