دبیر اولین سوگواره ملت امام حسین (ع) مطرح کرد؛

سوگواره ملت امام حسین (ع) عرض ارادت دلدادگان حسینی در گستره جهانی

کاویانی گفت: سوگواره ملت امام حسین (ع) متشکل از چند سوگواره است که محرم ۱۴۰۰ در دو بخش مردمی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۷۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ - 09August 2021

سوگواره ملت امام حسین (ع) عرض ارادت دلدادگان حسینی در گستره جهانیبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مسعود کاویانی دبیر اولین سوگواره ملت امام حسین (ع) در نخستین نشست «سوگواره ملت امام حسین (ع)» که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: نام امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا محدود و محصور به یک زمان نیست، چراغ هدایتی است که به هر میزان گرد این چراغ پرفروغ پرجمعیت‌تر، حیات معنوی جامعه در برابر طوفان سهمگین، ایمن‌تر می‌شود. یکی از اقداماتی که برای معرفی و گسترش این فرهنگ در پنج سال گذشته شروع شده است، بهره مندی از ظرفیت رادیو محرم به منظور معرفت افزایی و ترویج عزاداری صحیح و بدون آفت است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است عزاداری محرم را از حیث محتوا و ساختار دچار تحریف کند، افزود: از اهداف مهم رادیو محرم خط بطلان کشیدن به این اهداف و انحرافات است.

دبیر اولین سوگواره ملت امام حسین (ع)، نهضت حسینی را از مبانی و ابزار‌های قدرت شیعه برشمرد و گفت: دشمن غافل از این قدرت نیست و سعی دارد از روش‌های مختلف این منبع قدرت شیعه را منحرف کند.

وی از آغاز به کار رادیو محرم در ساعت ۱۸، امروز با پیام آیت الله جوادی آملی خبر داد و عنوان داشت: رادیو محرم به صورت ۲۴ ساعته در عرصه ملی و جهانی فعالیت خواهد داشت.

دبیر اولین سوگواره ملت امام حسین (ع) به شرایط کرونایی اشاره و عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌هایی که برای عزاداری ماه محرم ایجاد شده می‌توان از فضای مجازی در گستره ملی و جهانی برای نشان دادن ظرفیت بی بدلیل جلوه‌های ناب شور و شعور حسینی بهره برد؛ فضای مجازی در ماه محرم می‌تواند حسینیه‌ای به وسعت دل‌ها شود.

وی درباره سوگواره ملت امام حسین (ع) گفت: سوگواره ملت امام حسین (ع) متشکل از چند سوگواره با نام‌های «اشراق» دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، «اشکواره بوی سیب» رادیو معارف، «مهر محرم» اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان است، همچنین شبکه جهانی ولایت و سازمان بسیج رسانه در عرصه خبر و خبرگزاری از دیگر اجزای این سوگواره به شمار می‌رود.

سوگواره ملت امام حسین (ع) عرض ارادت دلدادگان حسینی در گستره جهانی

کاویانی ادامه داد: دبیرخانه سوگواره‌های حسینی به صورت دائمی فعالیت خواهد داشت و نخستین سال آن را رادیو معارف برگزار می‌کند. مهمترین اهدافی که در این راه اندازی این سوگواره دنبال می‌شود هم افزایی و شناخت ظرفیت‌ها، نیازها، استعداد‌ها و تبادل تجارب تلاشگران عرصه عاشورا است. بر همین اساس با تلفیق سه سوگواره تحت یک شعار با عنوان «ملت امام حسین علیه السلام» فعالیت خواهند داشت.

دبیر اولین سوگواره ملت امام حسین (ع) به موضوعات سوگواره اشاره کرد و گفت: بخش تحصصی این سوگواره شامل چند بخش تخصصی می‌شود. بخش بوی سیب توسط رادیو معارف شامل پادکست، نغمات آینی، آنونس، آکاپلا؛ بخش مهر محرم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان شامل عکس و ویدئو؛ بخش اشراق از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه شامل کنشگران عاشورایی فعالان فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان ها؛ بخش خبر سازمان بسیج رسانه شامل خبر، گزارش، مصاحبه، مستند و در نهایت بخش بین الملل شبکه‌های جهانی ولایت فارسی و هوسا و عربی شامل فرا خوان از جمله بخش‌های تخصصی این سوگواره به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سوگواره ملت امام حسین در دو بخش مردمی و حرفه‌ای برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در بخش مردمی ایجاد پویش‌ها و رصد هشتگ‌ها در فضای مجازی و در بخش حرفه‌ای فراخوان تولید در قالب‌های مختلف را خواهیم داشت.

دلدادگان به هنر و رسانه عاشورایی می‌توانند برای شرکت در این سوگواره از طریق لینک mellateemamhosein.ir اقدام نمایند.

در ادامه معینی مجد، نماینده معاونت فضای مجازی هنر و رسانه تبلیغات اسلامی بیان داشت: سال گذشته هفتمین سوگواره اشراق به صورت ملی و فرا صنفی برگزار و بیش از چهار هزار اثر به این دبیرخانه ارسال شد، داوری‌ها در تراز بالایی صورت گرفت مزیت نسبی آن بخش کنشگران عاشورایی بود که فعالان مجازی را به رقابت می‌گذاشت و قریب به ۵۰۰ هزار پست رصد شد و بعد‌ها به مرحله داوری آمد.

وی عنوان داشت: این همدلی و وحدت در برگزاری سوگواره ملت امام حسن (ع) که شاید کمتر بین نهاد‌ها دیده می‌شود می‌تواند به عنوان یک الگو شناخته شود.

قدس پور، دبیر سوگواره مهر محرم در ادامه گفت: یکپارچگی در برگزاری سوگواره‌ها می‌تواند یک الگو باشد، این هم افزایی و ایجاد وحدت در اثربخش بودن مراسم سوگواری عزاداری حسینی مؤثر است.

وی ادامه داد: در برگزاری سوگواره ملت امام حسین، در بخش عکس و ویدئو سوگواره مهر محرم همان روندی که هر ساله داشته است، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

قدس پور با اشاره به اینکه تاکنون سیزدهمین دوره سوگواره مهر محرم برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در زمینه تولید محتوا در دو بخش عمومی و حرفه‌ای هشتگ ملت امام حسین اعلام شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار