لبیک حوزه‌های علمیه و گروه‌های جهادی به ندای رهبری/ آغاز حرکتی جهادی و گسترده برای مهار کرونا

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به فراخوان رهبری معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید گفت: انتظار می‌رود حرکتی جدید و جهادی و گسترده برای مهار و پیشگیری کرونا و خدمت به مردم و مبتلایان به آن و حضور در عرصه کمک‌های مؤمنانه و مشاوره و آرام بخشی جامعه و همکاری و همیاری کادر درمان و سلامت آغاز شود.
کد خبر: ۴۷۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸ - 12August 2021

لبیک حوزه‌های علمیه و گروه‌های جهادی به ندای رهبری/ آغاز حرکتی جهادی و گسترده برای مهار کرونابه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در پیامی همه حوزه‌های علمیه، حوزویان، طلاب و گرو‌های جهادی و فرهنگی را برای کمک به بیماران کرونایی و کادر درمان در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب فراخواند.

در این پیام آمده است: با درود به ارواح پرفروغ انبیاء و اولیاء و امامان معصوم ع و بویژه روح تابناک حضرت اباعبدالله الحسین و یاران فداکار آن حضرت علیهم‌السلام، چند نکته را محضر شریف ملت بزرگ ایران و همه حوزویان گرامی یادآور می‌شوم:

«۱. سوگواری خالصانه و عزاداری صادقانه سرور آزادگان و سالار شهیدان ع و زنده داشت عاشورا و مکتب انسان ساز و الهام بخش آن در طول تاریخ اندیشه اسلامی و ارزش‌های الهی را صیانت کرده است و از افضل قربات بشمار می‌رود و باید بدان اهتمام ورزید و البته باید همه برنامه‌ها با رعایت احکام دینی و مذهبی و فتاوای رهبری معظم و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم وشیوه نامه‌ها برگزار شود.

۲. حوزه‌های علمیه و گروه‌های جهادی و فرهنگی و اجتماعی و انقلابی حوزه‌های علمیه، براساس سنت و سیره دیرینه حوزه و روحانیت و با الهام گیری از تعالیم والای اسلام عزیز در تعاون و تکافل اجتماعی و برپایه پیام حیات بخش عاشورای حسینی (ع) و وظیفه اسلامی و انسانی و اخلاقی و در کنار مردم و جوانان عزیز، به ندای رهبری عظیم الشأن انقلاب اسلامی مدظله العالی لبیک گفته، به یاری مردم شریف ایران و نیرو‌های بهداشت و درمان و سلامت خواهند شتافت.

طلاب، فضلا و استادان حوزه و گروه‌های جهادی طلاب و نیز نهاد‌ها و مراکز و مؤسسات و تشکل‌های حوزوی در مراحل گوناگون و حوادث متعدد و در طول دوره بلای جهانگیر کرونا درکنار مردم و گروه‌های جهادی و مسئولان و کارگزاران سلامت و پزشکان و پرستاران ارجمند، به ارائه خدمت خالصانه و صادقانه پرداختند و برگ‌های زرین آفریدند و در این راه سختی‌ها و محنت‌ها وشهادت را به جان خریدند و بدان افتخار می‌کنند، اکنون متواضعانه و فروتنانه در برابر همه گروه‌های جهادی و مردمی و جوانان عزیز و نیکوکاران و خیرین و نیز طلاب و فضلا و گروه‌های جهادی و فرهنگی حوزوی سر تعظیم و تکریم فرود می‌آورم و سپاس می‌گزارم و همه عزیزان را به پاسخ سریع به فراخوان رهبری معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام دامت برکاتهم فرا می‌خوانم.

انتظار می‌رود حرکتی جدید و جهادی و گسترده برای مهار و پیشگیری کرونا و خدمت به مردم و مبتلایان به آن و حضور در عرصه کمک‌های مؤمنانه و مشاوره و آرام بخشی جامعه و همکاری و همیاری کادر درمان و سلامت آغاز گردد.

۳. ترغیب به رعایت شیوه نامه‌های سلامت و پیشگیری از گسترش کرونا در همه برنامه‌ها و عزاداری‌های سرور آزادگان و سالار شهیدان ع و یاران با وفای آن حضرت و هماهنگی با مسؤلان محترم و برنامه ریزی هوشمندانه نکاتی است که دوستان روحانی و حوزوی بدان اهتمام خواهند ورزید و به فضل الهی همه عزاداران حسینی و مردم شریف نیز در این زمینه و در گسترش کمک‌های مؤمنانه و رسیدگی به نیازمندان و آسیب دیدگان بذل توجه و مراقبت خواهند کرد.

۴. از مسؤلان محترم انتظار اکید می‌رود با اولویت ویژه به برنامه ریزی جامع و کامل در پیشگیری و مقابله با کرونا وکاهش آلام و رنج‌های مردم و حمایت و ارتقای نظام سلامت بپردازند.

۵. امیدوارم ستاد حوادث و همه نهاد‌های حوزوی و یکایک طلاب عزیز و گروه‌های جهادی از هم اکنون با توکل بر خداوند متعال وبا هماهنگی‌های لازم کار خودرا آغاز نمایند.

توفیق روزافزون همگان را در سوگواری صادقانه امام حسین علیه السلام و خدمت خالصانه به مردم از خداوند مهربان خواستارم و دفع همه خطر‌ها و بلا‌ها و شر کرونا از جهان و امت اسلام و ملت بزرگ ایران خواهانم.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار