جنبش تحریم «اسرائیل»:

اظهارات تل‌آویو درباره کاهش تحریم این رژیم، صرفا تبلیغاتی است

یکی از مسئولان فلسطینی جنبش بین المللی تحریم اسرائیل می‌گوید که اظهارات رژیم صهیونیستی درباره کاهش تحریم این رژیم، صرفا تبلیغاتی است و واقعیت با چنین ادعا‌هایی در تضاد است.
کد خبر: ۴۷۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲ - 18August 2021

اظهارات تل‌آویو درباره کاهش تحریم این رژیم، صرفا تبلیغاتی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شرکت آمریکایی بستنی‌سازی «بن و جری» (Ben & Jerry's) اخیرا خبر داد که بازاریابی محصولاتش را در اراضی اشغالی فلسطین متوقف خواهد کرد.

این شرکت با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که دیگر محصولات خود را در شهرک‌های صهیونیستی حاضر در فلسطین اشغالی به فروش نخواهد رساند؛ «زیرا این مسئله با ارزش‌های شرکت در تعارض است». دو یهودی این شرکت را سال ۱۹۷۸ در آمریکا تأسیس کردند.

«محمود نواجعه» از مسئولان فلسطینی جنبش بین‌المللی تحریم اسرائیل (BDS) در این زمینه گفت که تصمیم این شرکت قاطع بود و احتمالا فشار‌هایی که این رژیم به شرکت وارد کند نیز نتیجه‌ای نخواهد داشت.

خبرگزاری آناتولی به نقل از نواجعه گزارش داد، اهمیت این تصمیم به این دلیل است که توسط یک شرکت آمریکایی اتخاذ شده است، نه یک شرکت اروپایی یا آسیایی.

وی تأکید کرد که این تصمیم باعث بروز نگرانی در رژیم صهیونیستی شده است و این نگرانی نیز به صورت روزافزونی، افزایش یافته است؛ چرا که صهیونیست‌ها موفق نشدند همبستگی با مردم فلسطین را متوقف کنند.

این مسئول جنبش تحریم اسرائیل تصریح کرد: «طی سال‌های گذشته، شاهد تصمیمات زیادی درباره تحریم و خارج کردن سرمایه‌گذاری [از فلسطین اشغالی]هستیم».

نواجعه تصریح کرد، اظهارات رژیم صهیونیستی درباره کاهش تحریم این رژیم، صرفا یک کلام تبلیغاتی است و واقعیت با چنین ادعا‌هایی در تضاد است؛ زیرا تحریم این رژیم رو به افزایش است.

وی خاطر نشان کرد، گزارشاتی که نهاد‌های حقوق بشری به ویژه دیدبان حقوق بشر منتشر می‌کنند مبنی بر اینکه اسرائیل، یک رژیم دارای تبعیض نژادی است، باعث افزایش تحریم آن شده است.

این مسئول تأکید کرد، در زمینه تحریم رژیم صهیونیستی، در سراسر جهان، موفقیت‌ها ادامه دارد و تمام قوانینی که در شماری از کشور‌ها به ویژه آمریکا به سود این رژیم تصویب شده، منتهی به شکست شده است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی تصمیم این شرکت آمریکایی را یک تصمیم خصمانه توصیف کرد و در واکنش به آن، بار دیگر به اشغال اراضی مردم فلسطین روی آورده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار