درخواست وکلا از دیوان کیفری بین‌المللی برای تحقیق درباره جنایات جنگی ائتلاف سعودی در یمن

وکلای نماینده قربانیان جنگ در یمن از دیوان کیفری بین المللی خواستند درباره جنایات جنگی ائتلاف سعودی در یمن تحقیق کند.
کد خبر: ۴۷۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳ - 30August 2021

درخواست وکلا از دیوان کیفری بین‌المللی برای تحقیق درباره جنایات جنگی ائتلاف سعودی در یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وکلای نماینده صد‌ها قربانی جنگ داخلی در یمن از دادگاه کیفری بین‌المللی خواسته‌اند تا تحقیقات خود را در مورد جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت که ائتلاف عربی در یمن مرتکب شده است، آغاز کند.

به گزارش روسیا الیوم، «توبی کادمن» وکیل بریتانیایی روز دوشنبه این درخواست را به دادگاه ارائه کرد و سه مورد جداگانه را برجسته کرد: حمله هوایی اوت ۲۰۱۸ که یک اتوبوس مدرسه را هدف گرفت و ده‌ها نفر کشته شدند، حمله موشکی در اکتبر ۲۰۱۶ که دست کم ۱۱۰ نفر را کشت و شکنجه و کشتار بازداشتی‌های غیرنظامی در زندان‌های جنوب یمن.

«آلمودنا برنابئو» وکیل و نماینده قربانیان حمله به اتوبوس مدرسه، گفت که ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی گفته است که در مورد این حمله تحقیق کرده و مسئولان را به دست عدالت می‌رساند.

او در بیانیه‌ای افزود: البته آن‌ها چنین کاری نکردند، دادگاه آخرین راه حل است، قربانیان و خانواده‌های آن‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه از دیوان کیفری بین‌المللی بخواهند تا از اجرای عدالت اطمینان حاصل کند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار