نماینده پارلمان عراق:

«حشد شعبی» اجازه ایجاد اخلال در روند انتخابات پارلمانی را نمی‌دهد

یک نماینده پارلمان عراق با اشاره به قریب الوقوع بودن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور، گفت: «حشد شعبی» اجازه ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات پارلمانی را نمی‌دهد.
کد خبر: ۴۷۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷ - 01September 2021

«حشد شعبی» اجازه ایجاد اخلال در روند انتخابات پارلمانی را نمی‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «أیوب الربیعی» نماینده پارلمان عراق سخنانی را در خصوص برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور مطرح کرد و گفت: تأثیرگذاری اقدامات داعش بر روند برگزاری انتخابات پارلمانی بسیار محدود خواهد بود.

بر اساس این گزارش، این نماینده پارلمان عراق گفت: نیروهای امنیتی عراق و نیز «حشد شعبی» برای جلوگیری از هرگونه ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات پارلمانی توسط تکفیریها، از قدرت کافی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: هرچند که بقایای عناصر داعش تهدیدی برای امنیت عراق و انتخابات آن محسوب می‌شوند، اما باید گفت که اقدامات پیشگیرانه ای به منظور جلوگیری از ظهور و بروز نا امنی در جریان برگزاری انتخابات، انجام شده است.

پیش‌تر دولت عراق اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۶ ژوئن (۱۶ خردادماه) برگزار می‌شود. با این حال، مقامات عراقی موعد تعیین شده برای برگزاری انتخابات را به تعویق انداخته و آن را به روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) موکول کردند.

هر چند که اخبار ضد و نقیضی پیرامون احتمال تعویق مجدد زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق شنیده می‌شود اما تاکنون هیچ‌گونه خبر رسمی پیرامون این مسأله شنیده نشده است. افزایش گمانه‌زنی‌ها پیرامون تعویق قریب‌الوقوع زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق واکنش‌های زیادی را در صحنه سیاسی این کشور به دنبال داشته است.

بسیاری از شخصیت‌های سیاسی عراق به این مسأله واکنش نشان داده و اعلام کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی زیر بار تعویق زمان برگزاری انتخابات نخواهند رفت. در همین راستا، شیخ عبد الامیر التعیبان، نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: هرگونه به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق به مثابه کودتا علیه اراده مردمی در این کشور است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار