هیات رزمنده‌های تخریب لشکر سیدالشهدا (ع) چگونه تشکیل شد؟

محمد فرد از رزمندگان دوران دفاع مقدس که چند روز پیش براثر ابتلا به کرونا درگذشت از موسسین هیات الوارثین بود. او پیش‌تر درباره تشکیل این هیات نکاتی را ذکر کرده بود.
کد خبر: ۴۷۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰ - 05September 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در روز‌های اوج‌گیری کرونا دلتا خبر فوت و درگذشت دوستان و آشنایان بیش از گذشته به گوش می‌رسد. با گذشت حدود یک سال و نیم از شیوع این ویروس در کشورمان خانواده‌های زیادی به دلیل فوت عزیزان خود به سوگ نشسته‌اند و تعدادی از یادگاران دفاع مقدس نیز که غالباً جانباز و آسیب دیده از دوران جنگ تحمیلی هستند، با ابتلا به بیماری کرونا دار فانی را وداع گفتند.

چند پیش نیز یکی از رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) دکتر محمد فرد و از موسسان هیات الوارثین (رزمندگان تخریبچی لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع)) در اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت و به یاران شهیدش پیوست.

حاج محمد فرد از موسسان هیات الوارثین بود که خود تعریف کرده بود: تازه جنگ تمام شده بود وغم اینکه شاید دیگر بچه‌های گردان را نبینیم دلمان رو بدرد می‌آورد و فکرمان را حسابی مشغول کرده بود. یاد الوارثین، یاد دوکوهه، یاد موقعیت پوررازقی، مناجات‌ها و دعا‌ها و گریه‌های سحر‌های قبل از نماز صبح، نماز شب‌های نیمه شب بچه‌های گردان، روضه‌های برادر عزیز حاج جعفر طهماسبی و حسین حسین گفتن‌ها، عزاداری‌ها و سینه زنی‌ها و صحبت‌های عارفانه حاج آقا تاج آبادی خیلی غصه می‌خوردیم.

نزدیک محرم شده بود که ناگهان به دلمان افتاد جمعی را تشکیل دهیم با محوریت امام حسین (ع) برای همین بلافاصله و بدون هیچ درنگی با برادر جعفر طهماسبی تماس گرفتم، پس از احوالپرسی گفتم برادر جعفر موافقی یک جمعی تشکیل دهیم و هفته‌ای یکبار بچه‌های گردان به عشق امام حسین (ع) و شهدای گردان تخریب دور هم جمع شویم؟

استقبال و اشتیاق برادر طهماسبی عالی بود. قرار گذاشته شد و شب اول در منزل یکی از برادران گردان پیشنهاد تشکیل هیات بررسی و همه موافقت کردند و قرار شد یک اسم برای مجمع بگذاریم. هر یک اسمی را پیشنهاد دادند و نهایتا با پیشنهاد دوستان قرار شد مجمع به هیأت تبدیل و اسم آن را بگذاریم هیأت الوارثین و مسئولیتش را برادر جعفر طهماسبی به عهده بگیرد و این مدال نوکری امام حسین علیه السلام مثل همیشه بر سینه ایشان نصب شود.

الحق که تا امروز هیأت الوارثین مانند نگینی درخشان نام شهیدان گردان را متجلی ساخته و جناب جعفر طهماسبی با کمک و یاری دوستان خوبمان خصوصا حاج آقای قاسمی چراغ امام حسین (ع) را در هیأت الوارثین روشن نگه داشته‌اند.

جعفر طهماسبی از دیگر رزمندگان تخریبچی نیز درباره تاسیس هیات الوارثی گفته است: از همان سال ۱۳۶۶ که هنوز فرمانده ما شهید زینال حسینی شهید نشده بود، چندین بار پیشنهاد داشت که ما یک هیات در تهران داشته باشیم و این جلسه محل ارتباط بچه‌های تخریب باشد.

از همان موقع در تهران امکاناتی فراهم کرد تا هیات پا بگیرد. سال ۱۳۶۷ که در حلبچه خیلی از بچه‌های تخریب لشکر ۱۰ شیمیایی شدند مجبور بودیم برای درمان مدت زیادی تهران بمانیم و این مسئله نیازمندی ارتباط با هم را بیشتر کرد و هسته اولیه هیات در منزل محمد فرد که تازه ساز بود و زیر زمین منزل پدری‌اش را با نام بیت الرقیه (س) زینت داده بودند تشکیل شد و آن هیات تا به امروز ادامه دارد. هیات الوارثین قدیمی‌ترین و مستمرترین هیات رزمندگان لشکر ۱۰ است.

مرحوم محمد فرد نیز خود از مداحان روز‌های دفاع مقدس بود که در جمع نیرو‌های تخریب به ذکر اهل بیت (ع) می‌پرداخت. در ادامه بخشی از فیلم مداحی و تصاویر وی در دوران دفاع مقدس را می‌بینید.هیات رزمنده‌های تخریب لشکر سیدالشهدا (ع) چگونه تشکیل شد؟

هیات رزمنده‌های تخریب لشکر سیدالشهدا (ع) چگونه تشکیل شد؟

هیات رزمنده‌های تخریب لشکر سیدالشهدا (ع) چگونه تشکیل شد؟

 

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها