یادداشت/ حامد افروغ

تجربه «دفاع مقدس» نقشه‌راهی برای تضمین آینده روشن افغانستان

تجربه دفاع مقدس در ایران به جهت استفاده از ظرفیت نیروی جوانان غیور و متعهد زیر سایه رهبری داهیانه زعیمی دلسوز و آگاه می‌تواند برای علما، بزرگان و جوانان افغانستان الگویی کامل باشد تا پس از دهه‌ها جنگ، ملت افغانستان بتواند ثبات مطلوب را در کشورش پیاده کند.
کد خبر: ۴۷۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۵ - 11September 2021

تجربه «دفاع مقدس» نقشه‌راهی برای تضمین آینده روشن افغانستانگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ ایران بزرگ در تاریخ سراسر تلاطمش روزهای سخت بسیاری را دیده به طوری‌که می‌توان ادعا کرد برخی وقایع تلخ امروز در گوشه‌هایی از جهان، در برابر سختی‌هایی که ملت ایران کشیده‌اند، به کاریکاتوری از سختی می‌نمایند. جنگ، قحطی، خیانت، تهدید، ارعاب و فروپاشیدگی شیرازه زندگی همه و همه در ایران دیده شده و تجربه های سختی را به جا گذاشته است.

در طول این تاریخ پر فراز و نشیب تنها می توان یک دوره را گل سرسبد اقتدار و عزت ملت ایران دانست و آن هم برهه نهضت اسلامی و دفاع مقدس است. دوره هایی که در امتداد یکدیگر وجهی از ملت ایران را به نمایش گذاشتند که می‌تواند برای سایر ملل خصوصا همسایگان الگویی امکان‌پذیر و شایسته باشد. 

امروز که افغانستان درگیر التهاباتی مرموز با افقی تاریک است، بیش از همیشه باعث ارعاب و ناراحتی آن سامان شده است اما همین مساله با الهام از الگوی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌تواند به کمک مردم برادر در افغانستان بیاید. ایرانیان با اقتدار و وحدت توانستند رژیمی مسلح و پشتیبانی شده از سوی غرب را به سختی کنار بزنند و خود حاکم سرنوشت خویش باشند و این میسر نبود مگر با راهنمایی و رهبری‌های داهیانه حضرت امام راحل که در طول این مسیر از حرکت نایستاد و توانست با همت و اقتدارش ملت را در برابر مستکبرین داخلی و خارجی بسیج کند.

مردم هم ازجان‌گذشته و مصمم دل به دل آن روح خدا دادند و توانستند با وحدت و انسجام به آنچه می‌خواهند برسند. امروز هم در افغانستان باید رهبران و ملت آن دست به دست هم داده و در برابر جمعی که مقابل خیل عظیم افغان‌ها کم هستند، بایستند و خود بر سرنوشتشان حاکم شوند. هرچند در ابتدا دست خالی‌ می‌نمایند اما در دفاع مقدس ایران اسلامی توانست با قدرت کم مادی در برابر کسانی بایستد که تا دندان مسلح بودند و این میسر نمی شود مگر با اخلاص و تعهد به آینده کشور.

افغانستان مهد علما و بزرگان بسیاری است که می‌توانند با پیشوایی ملت افغانستان به جنگ با مستکبرین و تکفیریها بروند، جنگی که در صورت اتحاد و اراده ملت افغانستان می‌تواند آخرین نبرد آن ملت باشد تا یک‌بار برای همیشه آرامش و آسایش بر آن کشور سیطره یابد.

تجربه دفاع مقدس در به کارگیری جوانان و میدان دادن به عزم و اراده آنها می‌تواند در هر سرزمینی نتایج مثبتی به بار آورد تا از پس آن آینده‌ای روشن و شفاف رقم بخورد. امید است که ملت افغانستان بتواند با تکیه به حوانانش و اراده‌ای پولادین برای سامان دادن به سرزمینش راه را بر خرابی بیش از پیش کشورشان ببندند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار