مقاومت «جِنین» خطاب به رام‌الله: کمک پیشکش، دستمان را باز بگذارید

مبارزان فلسطینی مسلح در جِنین اعلام کردند، خواهان هیچ کمکی از دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان نیستند، اما درخواستشان این است که دست آن‌ها برای مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی باز گذاشته شود.
کد خبر: ۴۷۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ - 12September 2021

مقاومت «جِنین» خطاب به رام‌الله: کمک پیشکش، دستمان را باز بگذاریدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی در اردوگاه «جِنین» واقع در شمال کرانه باختری از دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان خواست دست مقاومت و مبارزان فلسطینی برای مقابله با رژیم صهیونیستی را باز بگذارند.

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، مبارزان فلسطینی نقابدار در بیانیه‌ای که به نام اتاق عملیات مشترک مقاومت در جنین قرائت کردند، از دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان درخواست کردند که کنار بایستند و آن‌ها را برای مبارزه آزاد بگذارد. مبارزان فلسطینی تأکید کردند که خواهان هیچ کمک یا پشتیبانی از دستگاه‌های مذکور نیستند.

در ادامه این بیانیه اعلام شد، یکی از دلایل بازداشت چهار اسیر فراری فلسطینی از زندان «جلبوع» اظهارات یک مقام فلسطینی بود که به رسانه‌ها گفته بود اسرای آزاد شده از جلبوع وارد مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان نشده‌اند و این اسرا در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ هستند.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی در ادامه به عدم آزاد کردن اسرا در زندان‌ها اشاره کرد و خواستار کمک به دو اسیری شد که هنوز به چنگ صهیونیست‌ها نیفتاده‌اند.

در ادامه این بیانیه به رژیم صهیونیستی نسبت به یورش به اردوگاه جنین و عواقب آن هشدار داده شده و آمده، اگر یکی از اسرای تحت تعقیب وارد جنین شود با جان و خون از وی دفاع خواهد شد.

از سوی دیگر نیرو‌های ملی و اسلامی در جنین به اعتصاب فراگیر در امروز (یکشنبه) و تشدید تمامی انواع مقاومت و نیز درگیری در نقاط تماس فرا خوانده‌اند.

شش اسیر فلسطینی پانزدهم شهریور موفق شدند از طریق حفر تونل، از زندان جلبوع در شمال فلسطین اشغالی فرار کنند؛ زندانی که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.

بنابر اعلام رسانه‌های صهیونیستی تا کنون چهار اسیر از مجموع شش اسیر فراری بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار