مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران:

ترویج فرهنگ ایثار و گذشت مهمترین هدف جشنواره ایثار است

مرتضوی با بیان اینکه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از رسالت‌های اصلی بنیاد است، گفت: جشنواره فرهنگی و هنری ایثار با هدف انتقال پیام شهدا با زبان زیبای هنر به نسل امروز است که شاید اطلاعاتی از دوران دفاع مقدس نداشته باشند.
کد خبر: ۴۷۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷ - 13September 2021

ترویج فرهنگ ایثار و گذشت مهمترین هدف جشنواره ایثار استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از رسالت‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است، اظهار داشت: جشنواره فرهنگی و هنری ایثار با هدف انتقال پیام شهدا با زبان زیبای هنر به نسل امروز است که شاید اطلاعاتی از دوران دفاع مقدس نداشته باشند.

مرتضوی زبان هنر و قلم را دو ابزار مهم در انتقال ابعاد فرهنگی و حماسی دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: انعکاس و تبیین نقش قیام ۱۵ خرداد در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش شهدای دفاع مقدس و تداوم آن در نهضت‌های اسلامی، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت، شهدای خدمت و تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های آنان از مهمترین اهداف نخستین جشنواره فرهنگی و هنری ایثار در بنیاد شهرستان‌های استان تهران است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: این جشنواره برای نخستین‌ بار به صورت مستقل برگزار می‌شود و محور‌های این جشنواره شامل جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس در دوره معاصر در مقاطع مختلف تاریخی در آثار اقتباسی از رویداد‌های واقعی و موضوعات پیشنهادی شامل قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ ورامین، شهدای دولت، شهدای روستا‌ها و عشایر شهرستان‌های استان تهران، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت استان است.

مرتضوی ضمن اشاره به مقبولیت گذشت و ایثار در همه فرهنگ‌ها خاطرنشان کرد: کسی که جان خود را ایثار می‌کند از همه سرمایه خود می‌گذرد و در این جشنواره به دنبال آن هستیم این پیام را با زبان زیبای هنر به جوانان و نوجوانانی که شاید اطلاعاتی از جنگ نداشته باشند انتقال دهیم. جشنواره آزاد بوده و در انتها از آثار برگزیده نمایشگاهی برگزار می‌شود که زمان آن را متعاقبا اعلام می‌کنیم و بازدید آن برای عموم نیز آزاد خواهد بود.

مهلت ارسال آثار تا پایان شهریورماه تمدید شد و مراسم اختتامیه جشنواره ۲۷ مهر تا چهارم آبان سال جاری برگزار می‌شود و حقوق معنوی آثار برگزیده برای چاپ و استفاده متعلق به دبیرخانه جشنواره است. علاقه‌مندان با مراجعه به صفحات مجازی (واتس آپ و ایتا) جهت ارسال آثار: ۰۹۳۰۱۸۰۲۵۷۸، صفحه اینستاگرام: esarfestival۱۴۰۰@، پست الکترونیک: esarfestival۱۴۰۰@@gmail.com نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها