وزیر بهداشت:

«فخرا» یکی از واکسن‌های باکیفیت بالا و موثر است/ بهترین واکسن را در کشور تولید می‌کنیم

عین‌اللهی گفت: اطمینان می‌دهم که فخرا یکی از واکسن‌های باکیفیت بالا و موثر است.
کد خبر: ۴۷۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ - 13September 2021

«فخرا» یکی از واکسن‌های باکیفیت بالا و موثر است/ بهترین واکسن را در کشور تولید می‌کنیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت امروز در حاشیه آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا» که با حضور وزیر دفاع برگزار شد، اظهار داشت: در مساله کرونا، سلامت مردم عمدتا با واکسیناسیون انجام می‌شود و در همه دنیا و مطالعات ثابت شده که تنها راهی که می‌توان با ویروس‌ها مقابله کرد واکسیناسیون است.

وی افزود: در این برهه زمانی به دلیل ضرورتی که داریم و می‌خواهیم سریع‌تر مردم را واکسینه کنیم مجبور به واردات واکسن هستیم و با واردات فراوانی که انجام دادیم به سرعت واکسیناسیون در کشور در حال انجام است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همزمان تولیدات داخلی در پنج مرکز انستیتو پاستور، رازی، سیناژن، برکت و به ویژه مرکز تولید واکسن فخرا، این اطمینان را به ما می‌دهد که در آینده این واکسن‌ها را به مرحله اجرایی برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه اطمینان می‌دهم واکسن فخرا یکی از واکسن‌های خوب و با کیفیت بسیار بالا است، تصریح کرد: همکاران ما در معاونت غذا و دارو با دلسوزی ویژه‌ای به صورت شبانه روزی در مراکز تولید واکسن‌ها به کنترل کیفی محصول می‌پردازند.

عین اللهی یادآور شد: امروز با خیال راحت به واکسن‌های داخلی اطمینان داریم بویژه که شاهد بودیم رهبر انقلاب اسلامی از واکسن ایرانی استفاده کردند و این کار برای ما افتخاری بسیار بزرگ است که بالاترین مقام از این واکسن استفاده کرده است.

وی افزود: با اطمینانی که ایشان به مجموعه دانشمندان کشور و وزارت بهداشت دارند، با افتخار اعلام می‌کنیم که بهترین واکسن را در کشور تولید می‌کنیم و با افزایش و صنعتی کردن تولید‌ها در آینده نیازی به واردات واکسن نداریم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار