مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران:

اجازه ندهیم نقش زنان در دفاع مقدس، در هیاهوی زندگی روزمره فراموش شود

«قاسمی طوسی» گفت: نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس، برجسته و محوری بود و ما نباید اجازه دهیم این نقش در هیاهوی زندگی روزمره فراموش شود.
کد خبر: ۴۷۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶ - 13September 2021

اجازه ندهیم نقش زنان در دفاع مقدس، در هیاهوی زندگی روزمره فراموش شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سمیه قاسمی طوسی» مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران امروز در جلسه کمیته بانوان ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس استان ضمن عرض تسلیت ایام ماه صفر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دفاع مقدس اظهار داشت: نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس، برجسته و محوری بود و ما نباید اجازه دهیم گذر ایام، موجب کمرنگ شدن این نقش برای نسل‌های جدید شود و جامعه در هیاهوی زندگی روزمره این نقش را از یاد ببرد.

وی به همزمانی هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۰ با ایام عزاداری ماه صفر اشاره و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس، ریشه در مقاومت عاشورایی داشت و هر سال نیز این رویکرد، در برنامه‌های هفته دفاع مقدس وجود داشت، اما امسال و به‌مناسبت این همزمانی، فرهنگ عاشورا و اربعین سرور و سالار شهیدان، در کانون برنامه‌ها خواهد بود.

قاسمی طوسی با اشاره به این‌که ایثارگری‌های زنان ما در پشتیبانی جنگ، امدادگری و همچنین تشویق همسران و جوانان خود به جنگ و جهاد تحت فرمان بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در پیروزی سپاه اسلام در دفاع مقدس بر هیچ‌کس پوشیده نیست و تداوم آن را در برنامه‌های اجتماع‌محور، کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده و همچنین د بیست ماه گذشته در شیوع ویرووس کرونا نیز شاهد بودیم و زنان بسیاری در این بخش، جان‌فشانی کردند.

وی همچنین تأکید کرد: آن روز زنان، سهم و نقش خود را ادا کردند، اما امروز وظیفه همه ما این است که به‌درستی رشادت‌های زنان و مادران دوران حماسه را به نسل جدید انتقال دهیم و صبر و استقامت آنان را که میراث فرهنگی بزرگی است، به دختران جوان برسانیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران همچنین گفت: نگذاریم رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در آن ایام به فراموشی سپرده شود و برای این مهم دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران با همکاری و همراهی مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها با هم‌افزایی و تعامل، برنامه‌های برجسته و شاخصی را تدوین کردند.

وی در ادامه بیان داشت: نمایشگاه هنر‌های تجسمی آثاری از هنرمندان زن و مرد در پارک موزه دفاع مقدس، تهیه و اکران فیلم کوتاه «من در کنار تو هستم»، طرح آموزشی «خورشید خانه‌ات باش» ویژه خانواده‌ها با محوریت زندگی جهادگرانه مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی، «همایش و تجمع بانوان عاشورایی»، اختصاص یکی از ویژه‌برنامه‌های صدا وسیما به موضوع زنان و دفاع مقدس با حضور بانوی ایثارگر، «رونمایی از مجموعه تصویرگری‌های رویداد‌های مهم دفاع مقدس توسط هنرمند بانو»، «برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی سراسری ویژه دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم سراسر استان»، ویژه‌برنامه‌هایی نظیر تئاتر خیابانی، پرده‌خوانی و نقالی و گروه سرود دختران، غبارروبی و گلباران مزار شهدا در یکی از شهرستان‌های استان، تماس تصویری با بانوان رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس جهت تجلیل و تقدیر از آن‌ها و... ازجمله برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس امسال است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها