مقام سابق آمریکایی:

بایدن بالاتر از چین نخستین تهدید علیه امنیت ملی ما است

مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا اذعان کرد که دولت آمریکا در قبال ایران و برخی کشور‌های دیگر دچار اشتباه شده و پیامد ماجرای افغانستان ماندگار خواهد بود.
کد خبر: ۴۷۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹ - 13September 2021

بایدن بالاتر از چین نخستین تهدید علیه امنیت ملی ما استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا، «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور را «بزرگترین تهدید امنیت ملی کوتاه مدت» خواند و گفت، دولت آمریکا به معنای واقعی کلمه در قبال ایران، چین، روسیه و در سراسر غرب آسیا اشتباه کرده است.

به گزارش وبگاه «بریت بارت» «جان رتکلیف» مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا گفت، ماجرای افغانستان عمیق‌ترین خسارت را برای ایالات متحده به بار آورده و اثرات آن دهه‌ها طول می‌کشد.

وی در این زمینه گفت، جو بایدن، به امنیت ملی آمریکا به وضوح آسیب رسانده و اثرات آن از بسیاری جهات فراتراز افغانستان است، زیرا معلوم نیست چه افراد و چه گروه‌هایی نه تنها از آنجا، بلکه سراسر جهان ایجاد می‌شوند وما تبعات آن را نمی‌دانیم.

وی افزود؛ «به عنوان مدیر اطلاعات ملی پیشتر در گزارشی چین را «تهدید امنیتی شماره یک» خواندم، اما امروز می‌گویم که من فکر می‌کنم بزرگترین تهدید امنیت ملی ما، حداقل در کوتاه مدت، جو بایدن و دستگاه امنیت ملی ماست. دولت آمریکا به معنای واقعی کلمه هشت ماه متوالی در قبال چین، روسیه، ایران و اینک سراسر خاورمیانه اشتباه کرده است.»

رتکلیف گفت: «وقتی به آنچه در هشت ماه گذشته تحت مدیریت دولت بایدن گذشته نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که چگونه وضعیت امنیت ملی نسبت به چین، روسیه و ایران ضعیف‌تر شده است. یکی از چالش‌هایی که در سه سال آینده با آن روبرو هستیم این است که رئیس جمهور ما به گزارش‌های دستگاه‌های اطلاعاتی گوش نمی‌دهد. دستگاه اطلاعاتی ما به وضح مشخص کرده بود که در صورت خروج از افغانستان و بدون توجه اساسی به شرایطی که بابت افغانستان مذاکره کرده بودیم، در آینده چه اتفاقی می‌افتد.»

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار