جان مردم افغانستان برای آمریکا بی اهمیت است/ پنتاگون درباره جنایت در کابل تحقیق نمی‌کند

در حالی که دولت‌های آمریکا برای توجیه حمله به افغانستان سعی در سوءاستفاده از مفهوم دفاع از مردم این کشور در برابر تروریسم داشتند، اما پنتاگون نشان داد که جان مردم افغان برای واشنگتن هیچ اهمیتی ندارد.
کد خبر: ۴۷۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ - 14September 2021

وقتی جان مردم افغانستان برای آمریکا اهمیتی ندارد؛ پنتاگون درباره جنایت در کابل تحقیق نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه دوشنبه اظهار داشت: این کشور قصد ندارد برای بررسی کشتار غیرنظامیان در حمله اخیر هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکا به اطراف فرودگاه کابل، بازرس به افغانستان اعزام کند.

به نوشته وبگاه «هیل» کربی طی نشست خبری در پنتاگون به سوال خبرنگاری در این‌باره پاسخ داد: «من این گزینه را در حال حاضر ممکن نمی‌بینم که بخواهیم بازرس‌های میدانی را به کابل اعزام کنیم تا ارزیابی‌های خود را تکمیل کنند».

وی با ادعای اینکه مرکز فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در غرب آسیا (سازمان تروریستی سنتکام) هنوز در حال ارزیابی نتایج حمله پهپاد‌های آمریکایی به اطراف فرودگاه کابل است، گفت قصد ندارد زودتر از ارتش این کشور در این‌باره اظهار نظر کند.

سخنگوی پنتاگون با توجیه دوباره حمله به اطراف فرودگاه کابل که منجر به کشته‌شدن حداقل ۱۰ غیرنظامی افغان شد، ادعا کرد: «آن حمله برای جلوگیری از وقوع حمله قریب‌الوقوع به فرودگاه انجام شد».

در تاریخ یکشنبه هفتم شهریور بود که مقامات طالبان اعلام کردند یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به خانه‌ای در منطقه خواجه بوغرا در منطقه پانزدهم پلیس کابل حمله کرده که در نتیجه آن ۱۰ تن از اعضای یک خانواده کشته شدند.

پیش از این نیز «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در توجیه این جنایت آمریکایی‌ها در کابل مدعی شده بود که انفجار در وسیله نقلیه‌ای که با پهپاد هدف حمله قرار گرفت باعث بروز ویرانی گسترده در منطقه محل انفجار شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار