با هدف تسهیل مراسم اربعین؛

معاون وزیر کشور با نخست وزیر عراق دیدار کرد

در دیدار رئیس ستاد مرکزی اربعین با نخست وزیر عراق هشت محور مهم مرتبط با مراسم اربعین مورد پیگیری و تاکید قرار گرفت.
کد خبر: ۴۷۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴ - 14September 2021

معاون وزیر کشور با نخست وزیر عراق با هدف تسهیل مراسم اربعین دیدار کردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین ایران با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دیدار کرد.

موضوعات مهم مرتبط با مراسم پیاده روی اربعین حسینی مورد تبادل نظر طرفین و پیگیری از سوی طرف ایرانی، قرار گرفت.

ذوالفقاری در این دیدار، امکان صدور مجوز برای انتقال نیازمندی‌های موکب‌داران ایرانی از طریق مرز‌های زمینی، امکان کاپوتاژ خودرو‌های امداد و نجات هلال احمر و حذف تست PCR در زمان صدور روادید و جایگزینی آن با ارائه تست منفی PCR در هنگام ورود به فرودگاه‌های ایران برای سفر به عراق را مورد تأکید و پیگیری قرار داد.

قطعی و نهایی کردن سهمیه زائرین ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین و راه‌های کاهش هزینه سفر، از دیگر محور‌های مورد تأکید در این دیدار بود که مورد توجه قرار گرفت.

ذوالفقاری در این دیدار، با اشاره به اهمیت زائدالوصف هماهنگی طرفین در اجرای مقررات بهداشتی، تعیین و اعلام پروتکل‌های بهداشتی مشترک بین دو کشور را خواستار شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین همچنین همکاری بیشتر طرف عراقی برای فعالیت شرکت‌های هواپیمائی ایرانی در ایام اربعین را مطرح و پیگیری کرد.

در این دیدار، نهایتاً مقرر شد نمایندگان ستاد مرکزی اربعین با دفتر نخست وزیری عراق، ظرف ۲۴ ساعت آینده همه موارد را مشخص و پس از هماهنگی، اجرایی کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها