با حضور فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق برگزار شد؛

رزمایش مقابله با بلایای طبیعی یگان‌های عملیاتی نزاجا در منطقه شمال‌شرق + تصاویر

رزمایش پایگاه فرماندهی بر روی نقشه برای مقابله با بلایای طبیعی با حضور امیر سرتیپ «آذریان» و جمعی از فرماندهان منطقه‌ای ارتش در قرارگاه عملیاتی لشکر 58 ذوالفقار نزاجا برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰ - 14September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، رزمایش آمادگی پایگاه فرماندهی بر روی نقشه با حضور امیر سرتیپ «رضا آذریان» ارشد نظامی آجا در منطقه شمال‌شرق و جمعی از فرماندهان منطقه‌ای ارتش در قرارگاه عملیاتی لشکر 58 ذوالفقار نزاجا برگزار شد.

امیر سرتیپ آذریان در جلسه توجیهی این رزمایش با بیان اینکه تمرین پایگاه فرماندهی به منظور ارتقای آمادگی و افزایش توان رزمی یگان‌ها انجام می‌پذیرد، اظهار داشت: هر روز باید برای دفاع از کشور آماده بود و ارتش همچون رسته‌های مختلف نیروهای مسلح در این زمینه تلاش زیادی کرده و در اوج آمادگی قرار دارد.

وی افزود: در پی وقوع زلزله 5.2 ریشتری دیروز در شهرستان قوچان که در بسیاری از شهرستان‌های خراسان رضوی و به خصوص مشهد مقدس نیز احساس شد، یگان‌های منطقه‌ای شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت بروز آسیب‌های احتمالی، در خدمت مردم باشند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا خاطرنشان کرد: رزمایش‌های مقابله با بلایای طبیعی با برنامه و به صورت منظم در یگان‌های ارتش برگزار می‌شود و به کارکنان و یگان‌ها آموزش‌های مقتضی ارائه شده و همه از آمادگی لازم در این زمینه برخوردار هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر اقتدار بازدارنده ارتش در مباحث دفاعی، ارتش در عرصه محرومیت زدایی و خصوصاً بهداشت عمومی در مقوله کرونا نیز پیشتاز بود و اکنون پس از زلزله دیروز، نه تنها خراسانی‌ها بلکه آحاد مردم در سراسر کشور به عینه مشاهده کردند که قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا حتی در حوزه بلایای طبیعی و مدیریت بحران نیز آمادگی بسیار بالایی دارد.

امیر سرتیپ آذریان در انتهای سخنان خود بر ضرورت آمادگی کامل تیپ ۱۳۰ بجنورد و تیپ ۲۷۷ قوچان برای حضور میدانی و کمک به نهادهای امدادرسان حاضر در صحنه تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار